Inkoop commercials digitale zenders voortaan rechtstreeks bij Qmusic

Qmusic gaat de sales van haar digitale zenders, met een maandelijks bereik van 2,5 miljoen luisteraars, vanaf 1 januari 2019 zelf oppakken. Dit zal plaatsvinden met behulp van de programmatic trading afdeling van moederbedrijf De Persgroep, waar ook andere merken zoals het AD, de Volkskrant en Trouw op aangesloten zijn. Dit houdt in dat adverteerders direct bij Qmusic commerciële zendtijd kunnen inkopen voor de digitale zenders.

Rob Beijersbergen, Verkoopdirecteur Qmusic laat weten: “Doordat de kennis en expertise van online trading bij De Persgroep ruimschoots aanwezig is, wordt audio nu ook toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden. Naast display advertising en video kunnen adverteerders nu ook radio-advertenties op basis van real time bidding inkopen. Wij zien dit als een mooie stap voor digitale audio. Rechtstreeks met onze relaties schakelen op digital biedt vele voordelen.”

De voornoemde voordelen concentreren zich op vier pijlers: het biedt meer transparantie, garandeert een level playing field, adverteerders houden controle over hun eigen inventory en het bevordert kwaliteit boven kwantiteit.

De verandering geldt voor de digitale kanalen Qmusic (hoofdkanaal), Qmusic Non Stop, Qmusic NonsTOP40, Qmusic Foute Uur en het Qmusic themakanaal van het moment (afwisselend Top1000, Christmas of Summer). Voor de landelijke radiozender op de FM-frequentie en DAB+ blijft de huidige sales routing ongewijzigd.

1 Trackback / Pingback

  1. The Media Exchange staakt haar activiteiten

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*