Nederlandse motorrijders bedienen Nick Glättli, Bart Verhoeven en Jan Kruithof via diverse kanalen, waarbij binnenkort alles onder de merknaam Promotor de wereld in wordt gestuurd. Op papier gebeurt dat met het gelijknamige magazine (tien keer per jaar, verkochte oplage 13.000). Verder is er Promotor TV (150.000 kijkers inclusief uitgesteld kijken, zaterdag om 17.30 uur begint bij RTL7 een nieuwe reeks van twintig afleveringen).
Promotor Reizen organiseert trips. Er gaan 29.000 nieuwsbrieven de deur uit. Het Promotor MegaMotorTreffen beleeft in mei zijn tweede editie. En komend weekeinde gaat een community-website met video en ledencontent live. Dat laatste platform wordt aangeboden in segmenten, zodat bezoekers precies krijgen waarvoor ze belangstelling hebben zonder met andere dingen te worden lastiggevallen.
Hoofddoel bij dat alles: motorrijders inspireren. Glättli: “De motor moet blijven rijden.” Kruifhof noemt twee cijfers ter illustratie. De gemiddelde Nederlandse motorrijder legt 4.000 á 4.500 kilometer per jaar af, de gemiddelde Promotor-lezer zo’n 15.000 kilometer.
Verhoeven, Glättli en Kruithof sloegen de handen pas begin 2017 in elkaar, maar met motoren hielden ze zich al (veel) langer bezig. Glättli en Verhoeven leverden met hun bedrijf Zooka motorprogramma’s aan RTL7, Kruithof bestierde bij de ANWB (onder veel meer) het blad Promotor. Wat betreft bereik is het blad ook onder PiTE-vleugels het grootste in Nederland.
Wat is dat eigenlijk voor naam, PiTE? Het is Engels ‘slang’ voor ‘onafwendbare ramp’, vertelt Kruithof met een brede lach. “Vandaar het waarschuwingsbord in het logo.” De echte verklaring van de naam is zakelijker. Glättli: “Het is de afkorting van print, internet, tv en events.”
Geef als eerste een reactie