TV blijft wereldwijd dagelijks leven domineren

TV is wereldwijd het populairste videomedium. Dit blijkt uit een analyse van PEPPTV over  de verdeling van de kijktijd over verschillende varianten van video. TV is hierin de grootste aanbieder op grote afstand gevolgd door aanbieders als Netflix, Youtube en Facebook.

TV-broadcasters en sales houses uit de hele wereld, waaronder Duitsland, Spanje, Verenigde Staten, Engeland en Nederland hebben een rapport gepubliceerd dat volgens de onderzoekers  laat zien hoe TV het dagelijks levens van alle generaties blijft domineren. PEPPTV is een internationaal platform waarin de belangrijkste ontwikkelingen in de televisie-industrie gedeeld worden.

Katty Roberfroid, Director General egta namens PEPPTV over deze studie: “De video-industrie is een verwarrende wereld met veel cijfers die om je oren vliegen. Maar ondanks de populariteit van en soms zelfs hype rond online videodiensten, onderstreept deze nieuwe internationale data de ongeëvenaarde populariteit van TV wereldwijd”.
 
In Nederland zijn YouTube en andere online videodiensten onder 20-34 jarigen goed voor slechts 5 minuten beeldschermtijd per dag tegenover 113 minuten voor TV. Onder de totale populatie 13+ zijn de cijfers zelfs nog duidelijker: gemiddeld wordt minder dan 3 minuten per dag besteed aan het kijken naar YouTube, vergeleken met bijna 160 minuten per dag naar TV.

1 Trackback / Pingback

  1. Artikel | Trends & ontwikkelingen 14 juni 2016 - Mestmag.nl

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*