MAX Magazine, de wekelijkse programmagids van Omroep MAX, heeft vandaag de 100.000ste abonnee verwelkomd. Dat blijkt uit cijfers van abonnementenbeheerder Mediacompetence uit Amsterdam. “Eerder dan verwacht“, meldt een verraste Jan Slagter, directeur van Omroep MAX: “We waren uitgegaan van februari volgend jaar. Ik vind dit echt een fantastisch resultaat.”
MAX Magazine maakt al sinds de start in maart 2013 een onstuimige groei door, waar de programmagidsen van de andere omroepen al jarenlang een dalende lijn laten zien. Met ruim 100.000 abonnees en een wekelijkse losse verkoop van 32.500 exemplaren, staat MAX Magazine inmiddels in de top 5 van de omroepgidsen in Nederland.
Het dan anders
Ook de losse verkoop van MAX Magazine is in 2017 met 10 procent gestegen, zo blijkt uit cijfers van distributeur Betapress. Het wekelijks bereik van MAX Magazine is 500.000, terwijl de zes hoge oplage-edities die ook naar de MAX-leden gaan in een oplage van 380.000, een bereik van 1.000.000 hebben.
Ook de losse verkoop van MAX Magazine is in 2017 met 10 procent gestegen, zo blijkt uit cijfers van distributeur Betapress. Het wekelijks bereik van MAX Magazine is 500.000, terwijl de zes hoge oplage-edities die ook naar de MAX-leden gaan in een oplage van 380.000, een bereik van 1.000.000 hebben.
Jan Slagter: “Ook de advertentieverkoop van het blad is bijzonder goed. Inhoudelijk voldoet het magazine volledig aan de verwachtingen van de lezers. De rapportcijfers zijn uitstekend en het toekomstperspectief is goed. Dit allemaal in het licht van een complexe markt, waar oplages dalen en advertenties afnemen. MAX Magazine toont aan dat het ook anders kan.”
Uitbouwen
Hoofdredacteur/uitgever Peter Contant verwacht het succes van MAX Magazine ook in 2018 verder te kunnen uitbouwen. “Ik denk dat we met onze combinatie van lifestyle magazine en programmagids echt een ander soort magazine hebben dan de andere omroepen. Natuurlijk profiteren we ook van het succes van de omroep. Jan Slagter heeft van MAX een merk gemaakt met veelbekeken programma’s, drukbezochte ledendagen en een positieve uitstraling die veel mensen aanspreekt. Die beleving lees je terug in het blad.”
Geef als eerste een reactie