Wat kan de mediaindustrie met NFT’s? Hoe worden deze non fungible tokens (niet uitwisselbare digitale certificaten van echtheid of eigendom) nu al ingezet en wat kunnen we in de toekomst verwachten?
Het gratis Cross Media Café (live in de zaal van Beeld en Geluid!) op 5 april gaat in op de ontwikkelingen en mogelijkheden. Wat betekent het als je digitale objecten een unieke identiteit kan geven en je ze daarmee ook kan verhandelen? Voor welke organisaties kan dit interessant zijn?
Te gast: Sophie op den Kamp (The Fabricant, digitale mode te koop via NFT’s), Bregtje van der Haak (VPRO Tegenlicht, over NFT’s in de kunstwereld), Nadia Piet (Dept Agency, lhoe brands NFT’s inzetten), Marloes Pomp (DutchDao, organisatie voor wie bezig is met Web3), Daan Doornink (XRBase, verkopen 3D digital assets als NFT) en René Otto (Van Iersel Luchtman Advocaten, over de juridische kanten van NFT’s).
Web3
NFT’s zijn toepassingen binnen het zogeheten Web3, de nieuwe ‘versie’ van internet waarbij de blockchain-technologie een centrale rol speelt. In 2022 kijken we tijdens een aantal Cross Media Cafés naar de invloed van Web3 op de media-industrie.
Live én online
Het gratis Cross Media Café vindt plaats in de grote zaal van Beeld en Geluid in Hilversum, met na afloop – als vanouds – de netwerkborrel. Kan je er niet bij zijn, meld je dan aan voor de online livestream. Je ontvangt dan een dag van te voren een link.
Het Cross Media Café wordt georganiseerd door Beeld en Geluid en Media Perspectives. In deze bijeenkomsten voor mediaprofessionals worden de nieuwste ontwikkelingen gepresenteerd op het gebied van media, technologie en innovatie. Met de Cross Media Cafés dragen we bij aan kennisontwikkeling en kennisdeling om de media-industrie zo een stap verder te brengen.
Data:
Dinsdag 5 april 2022
15.30-17.00 uur (aansluitend borrel)
Beeld en Geluid, Hilversum (ook livestream beschikbaar)
Gratis
Tickets reserveren
Geef als eerste een reactie