‘40% van de Formule 1-kijkers is vrouw’

De wereld van streamers is vrij gesloten. Zo weten we, in tegenstelling tot televisiezenders, niet wat de kijkcijfers van programma’s zijn. Maar daar wil Branco Scherer (Bindinc.) verandering in brengen. Met VOD Insights geven ze een kijkje achter de schermen. Hieruit bleek dat de GP-Formule 1-wedstrijd in Saudi Arabië de meest gestreamde uitzending van alle streamingdiensten is. Vaak wordt aangenomen dat er door vooral mannen naar Formule 1 wordt gekeken, maar uit VOD-Insight cijfers blijkt dat zo’n 40 procent van de F1-kijkers uit vrouwen bestaat. In het noorden van het land is de Formule 1 minder populair dan de grote steden in de randstad.

Scherer vertelt in de podcastuitzending welke data ze krijgen van Netflix, Videoland, Viaplay en alle andere streamingreuzen én wat ze er mee doen. Ook vertelt hij wat scoort (en wat niet).

Beluister hier de podcast:

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*