50 jaar kijk- en luisteronderzoek

Sinds 1965 wordt het kijk- en luistergedrag van de Nederlandse bevolking onderzocht. Dit werd gedaan door afdeling KLO van de NOS, maar is tegenwoordig onderdeel van NPO. Bij dit kijkonderzoek waren in het verleden niet alle partijen nadrukkelijk betrokken. Met de oprichting van Stichting Kijk Onderzoek in 2002 ontstond er één onderzoek naar het kijkgedrag van de Nederlandse bevolking in opdracht van alle belanghebbende partijen. 

Samen met de Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame (SPOT), de Bond van Adverteerders (BVA) en Platform Media-Adviesbureaus (PMA), participeert de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) in Stichting KijkOnderzoek (SKO). Het SKO richt zich tegenwoordig niet alleen op de kijkcijfers van lineaire televisie, maar ook het uitgesteld kijken wordt sinds 2008 meegenomen. SKO werkt samen met Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM), Radio Advies Bureau (RAB) en Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*