De favoriete reclamemuziek van Henkjan Smits

De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren ook dit jaar weer de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Op vrijdag 27 november wordt de gehele hitlijst uitgezonden op NPO Radio 2 in een speciaal radioprogramma van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof. In aanloop daarvan vragen we diverse mediamensen naar hun reclamefavorieten. Ditmaal: Henkjan Smits.

1. Little less conversation – Elvis vs JXL (Nike)
Henkjan Smits: ‘De nummer 1 vind ik een briljante combinatie van actie op muziek gezet. De stem van Elvis met de, in 2002, hippe sound van Junkie XL in combinatie met de beelden van de voetballende grootheden in een groot, donker vrachtschip, maakte de commercial tot een soort mini-speelfilm. Hierin was de muziek ondersteunend aan de beelden. Daarna associeerde deze nieuwe versie van de Elvis-klassieker een tijd lang met Nike Voetbal.’

2. People Gotta Move – Gino Vannelli (ANWB)
3. I’d Like to Teach the World to Sing (In Perfect Harmony) – The New Seekers (Coca-Cola)
4. 15 miljoen mensen – Fluitsma & van Tijn (Postbank)
5. Think – Aretha Franklin (Chocomel)

We vroegen ook aan Henkjan Smits wat volgens hem de kracht van reclamemuziek is. Smits: ‘De kracht van goede reclamemuziek is dat het de beeldvorming versterkt en dat het los van het merk ook beluisterd wordt, waarbij onbewust de beelden van de commercial in het hoofd opduiken en daarmee associaties met het merk worden gemaakt.

Geef jouw top 5 door op Reclamemuziektop40.nl

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*