De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren ook dit jaar weer de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Op vrijdag 27 november wordt de gehele hitlijst uitgezonden op NPO Radio 2 in een speciaal radioprogramma van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof. In aanloop daarvan vragen we diverse mediamensen naar hun reclamefavorieten. Ditmaal: Patricia van Liemt.
1. ‘Holidays Are Coming’ (Coca Cola)
2. ’Morning has Broken’ Cat Stevens (WNF)
3. ‘Mannish Boy‘ Muddy Waters (Levi’s)
4. ’Wild Thing’ Jimmi Hendrix (Lion)
5. ‘I just want to make love to you’ van Etta James (Cola Light)
Patricia geeft aan dat vooral Coca Cola de kracht van goede reclamemuziek laat zien. ‘Iedereen van mijn generatie zal dit nummer direct linken aan een shirtloze zeer aantrekkelijke man (alhoewel ik alleen zijn sixpack herinner en niet zijn gezicht) en het merk Coca Cola light. En dat is heel knap na meer dan 20 jaar! De kracht zit ‘m in de verleidelijke sexy muziek, maar ook zeer zeker in combinatie met beeld in dit geval. Deze reclame is gemaakt met een hele duidelijke doelgroep: vrouwen! Ik weet niet of Coca Cola het anno 2019 nog zou doen in verband met de huidige gender equality’, aldus Van Liemt.
Geef als eerste een reactie