Het YouTube-kanaal van de Nederlandse ‘The Voice Kids’ heeft gisteren de miljoenste abonnee mogen verwelkomen.
Hiermee is ‘The Voice Kids’ het eerste televisieprogramma in Nederland dat deze mijlpaal bereikt. In totaal zijn de video’s al meer dan 680 miljoen keer bekeken op YouTube. De Gouden YouTube Play Button is vanavond aan John de Mol, bedenker van ‘The Voice’, uitgereikt door Peter van der Vorst tijdens de uitzending van RTL Late Night.
John de Mol: ‘The Voice is over de hele wereld al vele malen in de prijzen gevallen, maar deze prijs is extra bijzonder omdat het de eerste gouden YouTube Award is voor een tv-programma in het land waar ‘The Voice Kids’ ook voor het eerst te zien was op televisie. Hieruit blijkt ook dat de kracht van het massamedium televisie van grote waarde is als aanjager van het online succes en multi-mediaalgebruik van onze formats en dat ook in de toekomst zal blijven. Met meer dan 1 miljard views per maand is YouTube voor ons een platform om kijkers te betrekken bij onze programma’s en nieuwe kijkers te bereiken. Deze Award is de verdienste van alle Nederlandse talenten die zo succesvol zijn op het ‘The Voice Kids’ YouTube-kanaal, zij hebben gezorgd voor deze miljoen abonnees. In het bijzonder wil ik onze mensen van Talpa Digital bedanken, alle credits voor dit resultaat zijn voor hen.’
Naast de Nederlandse fans van het ‘The Voice Kids’-YouTube kanaal zijn de optredens van de getalenteerde kinderen ook enorm geliefd bij het internationale publiek. Veel video’s van de talenten gingen viral over de hele wereld, waardoor ook mensen in het buitenland de optredens hebben ontdekt. ‘The Voice Kids’ wordt inmiddels in meer dan 35 landen uitgezonden. Zo is het programma onder andere te zien in Amerika, Frankrijk, Duitsland, Thailand, Brazilië en het Midden-Oosten. Het format ‘The Voice Kids’ is bedacht door John de Mol.
Geef als eerste een reactie