De organisatie van de Hashtag Awards heeft besloten om de editie van dit jaar niet door te laten gaan. De corona-crisis is ook in de media-industrie hard aangekomen en de organisatie vindt het niet gepast om een dusdanig evenement te organiseren als zoveel partijen in de industrie alsmede de andere sectoren nog kampen met de gevolgen van de crisis.
Er is het afgelopen jaar veel mooie content gemaakt en de organisatie beaamt dat. Romario van ‘t Land als eigenaar van Hot Pepper, Eelco Kingma en Koen Dulfer als eigenaren van #spon Influencer Marketing zijn als organisatoren daarom voor eenlastige keuze komen te staan. Romario zegt hierover: “De corona-crisis zorgde voor veel hartverwarmende content, maar veel partijen konden überhaupt niets maken vanwege de harde klap die ze hebben gekregen.”
De Hashtag Awards viert ieder jaar het diverse online media landschap met al zijn facetten maar door het economische zware weer van het afgelopen jaar is een feest niet op zijn plek. “We kunnen het niet over ons hart verkrijgen om een evenement neer te zetten waar we alles uit de kast gaan trekken als we weten dat zoveel van onze collega’s in de industrie nog steeds pijn voelen”, aldus Eelco en Koen.
De Hashtag Awards worden sinds 2017 georganiseerd als een vakprijs voor en door online media. Een vakjury komt bij elkaar en nomineert in een scala aan categorieën drie video’s, concepten, of talents. De jury bestaat uit professionals uit de hele industrie, van grote en kleine partijen zoals RTL, ViacomCBS, FOX, Rumag, NewBe en Twitch. Bekende winnaars van vorige edities zijn o.a. StukTV, BOOS (van BNNVARA), en Henry van Loon (met de serie Random Shit).
De editie van volgend jaar gaat, als het aan de organisatoren ligt, gewoon door en zal plaatsvinden op maandag 13 december 2021. Die kan alvast omcirkeld worden in de agenda!
Geef als eerste een reactie