‘Youtube is meest inspirerende merk van Nederland’

De onderzoekers van Wunderman Thompson tonen aan dat inspirerende merken groeien in marktaandeel (met 8% procent per jaar) en een hogere prijs kunnen rekenen voor hun producten en diensten.

Op basis daarvan is de top 100 van meest inspirerende merken samengesteld. Wereldwijd scoort Amazon op alle vlakken de beste cijfers en geldt dus als het meest inspirerende merk ter wereld. Gevolgd door Samsung en Apple.

In Nederland geldt YouTube als het meest inspirerende merk. Buiten het videoplatform staan er meer internationale merken in de top-10. Opvallend zijn de Nederlandse merken die hoog scoren, zoals Albert Heijn (2), Tony Chocolonely (3), Jumbo (5), Rituals (6) en bol.com (7).

Het onderzoek heeft geleid tot de ontwikkeling van de Inspire Score, een voorspeller van groei. Dat is een dashboard waarin alle onderzochte merken in verschillende categorieën zijn ingedeeld. Hier is precies te zien hoe inspirerend een merk is, maar ook wat de scores van de concurrent of merken uit een andere categorie zijn.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*