Beeld en Geluid en AkzoNobel zijn een partnerschap voor drie jaar aangegaan in het kader van de vernieuwing van het museum.
AkzoNobel bouwt mee aan het nieuwe, kleurrijke en interactieve Mediamuseum van Beeld en Geluid dat zijn deuren in het najaar van 2022 opent. De samenwerking is gestart op 1 februari en is gericht op de vernieuwing van het Hilversumse museum, dat sinds oktober 2020 gesloten is. De samenwerking met AkzoNobel sluit prachtig aan bij de visie van Beeld en Geluid om samen te bouwen aan een mediamuseum, waarin iedereen, jong en oud, de werking van media op een vrolijke en kleurrijke manier kan ervaren.
“Wij zijn trots en vereerd dat een fantastisch internationaal concern als AkzoNobel ons nieuwe museum naar een hoger maar vooral kleurrijk plan gaat tillen. Wij bouwen aan een state of the art mediamuseum, waarin niet alleen de laatste technologie wordt toegepast, maar waar nu ook de mooiste kleuren van Sikkens ons museum gaan opfleuren. Belangrijk voor de look, maar vooral ook voor de feel. Wij zien uit naar en verheugen ons zeer op de samenwerking’,’ aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid.
“De buitengevel van glas is al een landmark in Hilversum en nu gaan we de binnenzijde afwerken met duurzame verfsystemen in mooie kleuren. Dit gebouw mag gezien worden zowel van binnen als van buiten’,’ aldus Fred van den Heuvel, Manager National Accounts Sikkens Bouwverven bij AkzoNobel.
AkzoNobel levert een bijdrage aan de spectaculaire herinrichting die de relevantie en herkenbaarheid vergroot bij huidige en toekomstige bezoekers. Het museum verandert mee in de razendsnelle ontwikkelingen in de wereld van kranten, radio, televisie en internet. Met de samenwerking onderschrijft AkzoNobel met een Sikkens merkenportfolio van topklasse het belang van deze vernieuwing, waarin professionaliteit en toonaangevende kwaliteit voorop staan. AkzoNobel gelooft in de kracht van verf; door kleur wordt de samenleving leuker en leefbaarder.
Geef als eerste een reactie