iHeart neemt programmatic audio marketplace Triton Digital over

iHeartMedia heeft woensdag de Triton Digital van EW Scripps voor $ 230 miljoen overgenomen. Het is de tweede overname van een podcasttechnologiebedrijf in minder dan vier maanden.

Eind oktober kocht iHeart Voxnest, een audiotechnologiebedrijf dat analyse- en programmatische advertentietools levert aan uitgevers. Het jaar ervoor kocht iHeart Radiojar, een cloudtechnologieplatform voor radio-zenders, voorafgegaan door de overname van programmatisch radioplatform Jelli het jaar ervoor. Audio managementbedrijf Omny Studio, dat oa door Talpa en DPG Media wordt gebruikt, is onderdeel van Triton Digital en valt ook onder de overname.

Volgens Bob Pittman, CEO van iHeartMedia, geeft het aan boord brengen van Tritons technologie en diensten iHeart een end-to-end oplossing voro het combineren van audio-reclametechnologie en data.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*