Bij RTL Nieuws willen we naast onze kijkers en lezers staan. Weten wat er speelt om het nieuws begrijpelijk en relevant te kunnen brengen. Daarom hebben wij een nieuwe functie binnen onze nieuwsorganisatie. Spreekt de inhoud van de functie je aan én voldoe je aan de functie-eisen reageer dan snel!
Wat ga je doen?
Jouw rol is het vergroten van de impact die RTL Nieuws heeft op ons publiek. Je bedenkt creatieve manieren om het publiek te betrekken bij de verhalen die RTL Nieuws maakt.
Je hebt goed zicht op de maatschappelijke discussies die spelen en hoe ons publiek daarop reageert. Je bent in staat om met gerichte vragen en acties het publiek te betrekken bij onze uitzendingen en website/apps.
Je kan een discussie zowel aanjagen als in goede banen leiden. Dat kan op heel veel verschillende manieren. Van een poll, het zoeken op social naar beelden bij breaking nieuws, het organiseren van live events op social tot het ontwikkelen van een structurele manier om foto’s en video van ons publiek te verzamelen.
Maar ook wanneer een verslaggever werkt aan een groot verhaal. Wat verzin jij om het publiek al vantevoren te betrekken bij dat verhaal? Hoe houden we de discussie levendig? Wat organiseren we aan online of offline events om het verhaal echt goed te kunnen vertellen?
Overall is je doel het vergroten van de betrokkenheid bij RTL Nieuws. Je bent ondernemend en initieert continu plannen om verhalen meer impact te geven. Je bent mede verantwoordelijkheid voor de engagement strategie van RTL Nieuws.
Je rapporteert aan de Chef Online van RTL Nieuws en werkt nauw samen met de Social Media Coördinator van RTL Nieuws. Je werkt vanuit het hart van de organisatie: de redactie, en werkt daar samen met onze redacteuren en verslaggevers.
Je werkt op het kruispunt van redactie en marketing en werkt daarom ook nauw samen met onze Marketing Manager aan de engagement strategie van de RTL Nieuwsgroep.
Waar ben je goed in?
-
Je hebt een journalistieke achtergrond, ervaring met nieuws en schrijft uitstekend.
-
Je hebt marketingbloed. Je weet hoe je een verhaal bij het publiek brengt en hoe je dat publiek activeert.
-
Je hebt kennis van verschillende doelgroepen en hun (informatie)behoeften.
-
Je bent creatief en een zeer goede organisator.
-
Je bent analytisch sterk en hebt ervaring met tools voor (social) analytics.
-
Je hebt ervaring met audience engagement
-
Ervaring met leidinggeven is een pre.
Hier ga je werken
De RTL Nieuwsgroep is een toonaangevend nieuwsbedrijf met populaire merken als RTL Nieuws, RTL Z, Editie NL, RTL Weer & Verkeer, Buienradar en Routeradar. We zijn een snel groeiende online nieuwsspeler, die kijkers en gebruikers op een relevante wijze wil informeren over nieuws, weer en verkeer. We hechten waarde aan een onafhankelijke en kwalitatieve nieuwsvoorziening en actuele weer- en verkeersinformatie waarbij de Nederlandse consument steeds centraal staat.
Het leuke van werken bij de RTL Nieuwsgroep is dat je bij ons altijd verder kijkt dan je eigen vak. Bij alles wat we willen verbeteren, zijn ook jouw mening en talent van belang. Zo kan het gebeuren dat je soms ver buiten je eigen vakgebied betrokken raakt bij een project. Je bent steeds betrokken bij een breed palet van merken en projecten. Wij vinden het belangrijk om te blijven werken aan het verbeteren en vernieuwen van succesvolle merken als RTL Z, Editie NL, RTL Weer en Verkeer, Buienradar, Routeradar en natuurlijk RTL Nieuws.
Vind je deze vacature interessant?
-
Reageer dan snel HIER Uiterlijk op 9 oktober 2016.
Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Mireille Derks, Chef Online RTL Nieuws,mireille.derks@rtl.nl, 06-51440538.
Geef als eerste een reactie