Twitter Spaces: de eerste Clubhouse-concurrent

Clubhouse is dé audiohype van dit moment, maar de concurrentie zit niet stil. Facebook is bezig met een audio-feature en Twitter komt met Twitter Spaces.

De social mediagiganten kunnen het voor Clubhouse nog knap lastig gaan maken. Vorige week werd bekend dat Clubhouse 8 mijoen gebruikers heeft, maar dat valt nog aardig in het niets in vergelijking met Twitter (330 miljoen maandelijks actieve gebruikers). Facebook heeft zelfs 2,7 miljard actieve gebruikers. Linkedin (740 miljoen gebruikers) heeft nog geen audiocommunity-functie aangekondigd, terwijl juist dit platform ideaal is om specialisten en bedrijven aan elkaar te koppelen in een tijd dat seminars en congressen door corona onmogelijk zijn.

Twitter lijkt met Spaces de eerste echte concurrent voor Clubhouse te gaan worden. Spaces is een ontmoetingsplek, gebouwd rond de stemmen van de mensen die Twitter gebruiken in je Twitter-community. Spaces zijn live zolang ze geopend zijn. Wanneer ze zijn beëindigd, zijn ze niet meer openbaar beschikbaar op Twitter.

Twitter heeft Spaces in eerste instantie voor een zeer kleine groep opengesteld om meer te weten te komen en feedback te verzamelen van diverse community’s op Twitter. Alle iOS-gebruikers kunnen een Space binnengaan, maar alleen gebruikers uit de kleine groep kunnen Spaces maken. De lijst van gebruikers die Spaces kunnen maken wordt na verloop van tijd uitgebreid. Naar verwachting zal Twitter Spaces in maart ook beschikbaar worden voor Android-gebruikers.

zie video:

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*