Jong talent start deze week met media-traineeship
Vanaf deze week is de eerste groep young professionals gestart met het Talent Development Program van Hilversum Media Campus. In het programma worden deelnemers in 9 maanden klaargestoomd tot allround mediaprofessional. De selectie doen werkervaring op bij o.a. Beeld en Geluid, United en RTL en krijgen een kwalitatief hoogstaand programma van workshops en masterclasses aangeboden.
Het Talent Development Program is ontwikkeld door Hilversum Media Campus om jonge talenten een springplank te bieden voor hun carrière in de media-industrie. Tijdens het brede, praktijkgerichte programma verdiepen en verbreden zij hun kennis en skills rondom de inhoudelijke thema’s Creatie, Techniek & ICT, Content en Business. Ook wordt er gericht getraind op 21th century skills zoals samenwerken, communiceren, probleemoplossend vermogen en creativiteit. Daarnaast doen ze praktijkervaring op bij deelnemende partners: RTL, BNNVARA, United, Beeld en Geluid, NEP, JONCA, Ziggo en Ngage Media.
De talenten die meedoen in het programma zijn geselecteerd door hun eigen werkgever, of hebben zich aangemeld via de campagne van Hilversum Media Campus. Ruim 100 motivatiebrieven kwamen binnen voor de open plekken van het Talent Development Program. Tijdens de selectiedag op 26 augustus moesten zij zich bewijzen in speeddates met de aangesloten bedrijven, een pitch en co-creatie opdracht. Caroline Dutry van Haeften, onderwijskundige van Hilversum Media Campus: “We zijn zeer te spreken over de kwaliteit van de aanmeldingen. Dat maakte de keuze voor sommige bedrijven wel erg moeilijk, maar uiteindelijk zijn er goede matches gemaakt. Daarnaast zijn een aantal deelnemers door de bedrijven zelf geselecteerd uit young professionals die al bij hun in dienst waren of komen. Zo laat RTL haar trainees meedoen in het Talent Development Program”.
Geef als eerste een reactie