Creatief (mid level) – Het Bureau (Talpa)

Talpa Network is per direct op zoek naar een: Creatief (mid level) voor Het Bureau.

Als creatief wil je natuurlijk met leuke mensen op uitdagende briefings en voor toffe merken werken, maar ook dat je werk gezien wordt. Bij ons heb je automatisch toegang tot een miljoenen publiek.

Het Bureau van Talpa Network werkt voor adverteerders (zoals bol.com, Coca-Cola, Albert Heijn, Netflix) én de eigen merken (zoals Radio 538, LINDA., SBS6 & StukTV) – en het liefst een slimme combinatie van beiden. Met een groep ijzersterke makers, creatieven, designers, producers en strategen ontwikkelen wij bijzondere concepten. Concepten die mensen willen zien, horen, lezen of ervaren terwijl ze ook de boodschap van de opdrachtgever goed overbrengen.

Kan jij concepten bedenken die positief opvallen in de media-clutter? Lees dan snel verder.

Als Creative bij het Bureau:

  • Ben je onderdeel van een creatieve hub met 24 ‘man’ strategie, creatie, design en productie;
  • Vertaal je de klantbehoefte en strategie naar bijzondere, relevante en effectieve concepten en ontwerpen;
  • Kan je middelenvrij denken, maar je concept ook uitwerken in details (van storyboard tot radio-script, van pr-stunt tot social activatie);
  • Ben je verantwoordelijk voor het opzetten van campagnes van A tot Z voor zowel interne als externe klanten;
  • Ben je verantwoordelijk voor het bewaken van de creatieve doorvertaling bij opname video- en fotoshoots en begeleiden van design-productie;
  • Ben je enthousiast en zeer gedreven om het project samen met alle betrokkenen boven verwachting te laten verlopen en af te ronden. 

Wij zoeken een energieke collega die:

  • HBO opgeleid is in de richting van concept & creatie (bijvoorbeeld Willem de Kooning of JUNIOR academie);
  • Drie tot vijf jaar relevante (bureau)ervaring heeft in conceptontwikkeling + aantoonbaar in een portfolio;
  • Goed overweg kan met Adobe’s CC programma’s;
  • Verbaal sterk is. Jij kan je ideeën goed overbrengen (duidelijk en enthousiast);
  • Kan reviewen en vanuit kennis van briefing, algemene marketingstrategie en specifieke klantdynamiek onderbouwde feedback en input leveren;
  • De Nederlandse taal goed beheerst, duidelijk en kort kan formuleren, nauwkeurig is m.b.t. spelling en presentatie;
  • Ook heel goed kan luisteren; kan beslissingen van klanten kritisch beoordelen, feedback goed interpreteren en vertalen naar concrete actiepunten;
  • Goed weet wat er speelt binnen ons vakgebied én de maatschappij;
  • ‘Flexibel is’. In staat op basis van voortschrijdend inzicht of wijzigingen in de briefing door te pakken en zijn/haar ‘ego’ opzij te zetten. ‘Kill your darlings.’
  • Een gedreven, ondernemende persoonlijkheid heeft die op een professionele manier verantwoordelijkheid neemt voor projecten;
  • Door zijn/haar passie en creativiteit anderen weet te enthousiasmeren;
  • En die – op de dag dat het mag – gezellig meedoet met de womibo, domibo of vrijmibo.  

Wie ben jij?

Creatief, inspirerend, nieuwsgierig, lef, teamplayer & builder, strategisch inzicht, een creatieve geest, commercieel, en natuurlijk gezellig!

Wij bieden:

Een dynamische functie op basis van een 40-urige werkweek – vast dienstverband per direct – bij een jong, gedreven divers team in Amsterdam & Hilversum. Ruimte voor initiatief en zelfontwikkeling. Een fijne werkplek in Amsterdam-Oost vlak bij het water en leuke cafeetjes, een inspirerende werkplek tussen de makers in Hilversum plus genoeg ruimte voor thuiswerken.

Interesse?

We hebben een transparant sollicitatieproces met twee of drie gespreksrondes. Voor vragen kun je contact opnemen met een van onze recruiters via jobs@talpanetwork.com of Solliciteer hier.