BNR Nieuwsradio gaat zijn nieuwsaanbod verder personaliseren en digitaliseren. De zender ontwikkelt aanvullende digitale programmering met podcasts.
Hoofdredacteur Sjors Fröhlich licht toe: “Mensen zijn gewend media te consumeren waar, wanneer en hoe zij dat willen. BNR Nieuwsradio wil de luisteraar hierin volledig tegemoet komen.”
De strategie die vanaf de eerste helft van 2017 wordt uitgerold bestaat uit vier pijlers: De programmering is straks niet alleen te luisteren op de radiozender, op BNR.nl en in de BNR-app, maar wordt ook volledig geïntegreerd in digitale kanalen zoals Spotify, Apple Music, Stitcher en andere podcastplatformen. De website en de app worden begin 2017 uitgebreid met ‘Mijn BNR’. Luisteraars kunnen zich daar registreren voor programma’s, personen en fragmenten. Vervolgens ontvangen zij een nieuws- en kennisaanbod op basis van persoonlijke interesses.
De bestaande lineaire programmering wordt in 2017 uitgebreid met een digitale programmering bestaande uit podcasts over alle belangrijke BNR-domeinen, waaronder technologie, ondernemen en economie. Dit netwerk voor de beste Nederlandse business podcasts helpt luisteraars bij het vinden van nieuws en kennis waar zij professioneel en recreatief wijzer van worden. Het werven en selecteren van podcastmakers met een bepaalde expertise gaat binnenkort van start.
Met deze ontwikkelingen verwacht BNR Nieuwsradio te voldoen aan de on demand nieuws- en kennisbehoefte van zijn luisteraars.
Geef als eerste een reactie