Het is een wijdverbreid misverstand dat er in de zomermaanden niet of nauwelijks naar de televisie wordt gekeken. Misschien komt dat wel doordat veel mensen die in de mediawereld ‘aan de knoppen’ zitten zelf behoren tot een leeftijdscategorie met schoolgaande kinderen.
In de ‘grote vakantie’ is die groep gewend massaal met de auto en het vliegtuig te vertrekken naar de zon in min of meer verre buitenlanden. Nu heeft de uittocht in deze eerste zomervakantie na de pandemie al een ander gezicht doordat men veelal in eigen land blijft, maar Omroep MAX zag al snel dat met name de ouderen juist in deze periode graag de tv inschakelen. En zeker niet alleen voor het brede sportaanbod (voetbal, tennis, Olympische Spelen, Formule 1). Terwijl andere omroepen de kijker overladen met herhalingen, brengt MAX uitgerekend in deze maanden tal van nieuwe programma’s.
André van Duin zingt niet voor niets “Oh wat is het leven fijn als de zon schijnt” in het leuke filmpje dat u deze dagen regelmatig voorbij ziet komen. MAX viert de zomer!
Hoi Jan, ik vind het een beetje jammer dat je de zomercampagne van het online platform waar ik eindverantwoordelijke van ben hebt overgenomen. Al sinds begin juni staat op PotterDome.eu ‘PotterDome Viert De Zomer’ dus dit komt een beetje vreemd over op mij. Neemt niet weg dat ik je columns hier graag lees! Chris van PotterDome