Commerciële relatiebeheerder gezocht met verstand van media!
Maandagochtend, 8.30 uur. Je start je dag vandaag thuis met het checken van de kijkcijfers van het weekend. Zou die eerste uitzending van Wie is de Mol? weer alle records hebben verbroken? Geweldig nieuws voor de adverteerder voor wie je vrijdag met de collega’s van planning nog een plaats in het reclameblok hebt weten te reserveren; het was tenslotte de eerste spot van de campagne. En jij snapt als geen ander dat dit een erg belangrijk moment is voor de marketingcommunicatiemanager. Je besluit hem later vanuit de auto nog even te bellen.
Je opent je mailbox en hebt de gewenste doelgroepdetails ontvangen van de research consultant. Fijn, want dan heb je alle informatie die je verwacht nodig te hebben bij de onderhandeling later deze week. Spannend, want alhoewel je bij het mediabureau kind aan huis bent, ken je de adverteerder nog niet en nu weet je zeker dat je volledig voorbereid aan tafel komt.
Je beantwoordt wat mails om te zorgen dat ook de administratie vlekkeloos verloopt, werkt een contractvoorstel voor televisie verder uit en gaat dan op pad naar een adverteerder. Je weet dat deze gebruikmaakt van een mediabureau en al jarenlang adverteert op televisie. Maar je weet ook dat hij overweegt hier reclame op publieke radiozenders aan toe te voegen. Jij stelde voor om meteen even langs te komen om meer te vertellen over ál onze mogelijkheden op radio. En als je er toch bent, ga je ook graag in gesprek over de mogelijke meerwaarde van digital. Aan tafel breng je de behoeften van de klant in kaart, geef je een eerste advies en laat je natuurlijk die gave programmaclips uit je laatste presentatie zien. Later werk je alles op basis van relevante insights uit in een concreet voorstel.
En leidt deze lead tot inkoop? Dan voer je zelf de onderhandelingen, waarbij je op creatieve wijze invulling geeft aan het verkoopbeleid van Ster. In de middag schakel je met de b-to-b marketeer over een mailing die de deur uit gaat naar zakelijke beslissers, volg je leads op en benader je potentiële adverteerders actief. Je deelt belangrijke insights en kansen via social media en volgt de ontwikkelingen in de (media)markt op de voet.
Geen dag is hetzelfde. Je werkt, net als alle collega’s bij Ster, hard en resultaatgericht. Daarnaast is er ook tijd voor ontspanning. Tafelvoetbal in ons bedrijfsrestaurant, tafeltennis in de kelder, onze vrijdagmiddagborrel, een event op zijn tijd. En je komt in een heel leuk en professioneel team terecht!
Wie ben jij?
• Je hebt een relevante, afgeronde HBO-/WO-opleiding;
• Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in een B-to-B-omgeving;
• Je bent resultaatgericht en een sterk en creatief onderhandelaar;
• Je ziet en benut altijd commerciële kansen die klanten toegevoegde waarde bieden;
• Ervaring in de mediabranche is een pré.
Wat bieden wij?
• Een gave functie met veel eigen verantwoordelijkheid;
• Een plek in een heel leuk en professioneel team;
• Een baan in een interessante en dynamische branche bij dé verkooporganisatie van reclame op de zenders en websites van de publieke omroep;
• Een ongekend goede werksfeer;
• Een auto, telefoon en laptop van de zaak;
• Aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
• Eén keer per twee weken een vrije dag door onze 36-urige werkweek.
Interesse?
Heb je zin om bij ons te komen werken? Leuk! Upload je motivatie met CV via onderstaande button. Vragen? Bel mij, Natascha de Waal, salesmanager, gerust voor meer informatie: 035 – 672 5500.
Geef als eerste een reactie