Bepalen algoritmes wat we kijken? Wat we stemmen? En hoe werken die mechanismen dan? Tijdens het Cross Media Café op dinsdag 31 januari kijken we naar de Filter bubble.
Door filtering en personalisering op het internet raakt wat we zien op internet (bijv. in zoekresultaten) steeds minder divers. De stroom van berichten die we de hele dag tot ons nemen, wordt meer en meer bepaald door ons sociale online netwerk. Als internetter kun je opgesloten raken in een ‘filter bubbel’ waardoor je steeds minder van de werkelijkheid ziet. Wat betekent dit voor journalisten, consumenten en makers van campagnes? Hoe organiseren media bedrijven zich op dit gebied?
Meer informatie over het programma wordt binnenkort bekend gemaakt. Heb je een suggestie voor een spreker of presenteer je graag je eigen product/dienst op dit gebied aan het publiek van het Cross Media Café? Stuur je suggestie naar Monique van Dusseldorp.
14.00-15.15
- Kevin Lamers, Head of Content – Buzzcapture laat zien wat de politieke partijen in Nederland doen op sociale media, en hoe die informatie gebruikt wordt door het ANP
- Edwin Kuipers, CTO en mede-oprichter Crowdynews
- Gert-Jaap Hoekman, Hoofdredacteur NU.nl over nieuwe plannen, fakenews en de relatie tot Facebook
- Rob Zomerdijk, VP International Business Development Klangoo, een ”magnet audience engagement solution”
- Sander Wubben, Assistant Professor at the Tilburg center for Cognition and Communication (TiCC) en oprichter van Botcave, een chatbot rond lokaal nieuws
- Peter Smet | Innovatie- en procescoördinator, Stimuleringsfonds voor de Journalistiek
15:15-15:45 Pauze
15.45-17.00
- Wieland van Dijk, Chef online NRC Media, verantwoordelijk voor de website NRC.nl en medebedenker van NRC’s zakelijke nieuwssite NRC Q. Betrokken bij alle andere digitale uitingsvormen van NRC Media
- Rico Brouwer, Campagne coordinator en kandidaat op plek 3 van de Piratenpartij kieslijst voor de Tweede Kamer verkiezingen van 2017
- Pieter Haasnoot, co-founder of Publicism – blockchain for good – accelerator social enterprises
- Albertine Piels, founder van Hackastory over de ”Build the future of journalism” hackaton en de resultaten
- Geesje van Haren, project manager Crowdpress (crowdfunding voor journalistieke projecten) en eigenaar Verspers over INJECT, een Europees project rond tools voor journalisten
- Francisco van Jole, journalist en hoofdredacteur van de Vara website Joop.nl presenteert ‘‘Hier hoor je hoe het echt zit”, een nieuw politiek crossmediaal programma
17.00-18.00 Borrel
Verzekerd zijn van een plekje bij dit Cross Media Café? Schrijf je dan vast in!
Over de Cross Media Cafés
De Cross Media Cafés zijn vakbijeenkomsten waarbij leden van het iMMovator Cross Media Network in korte tijd worden bijgepraat over een relevante ontwikkeling in het crossmedia veld en waarbinnen ruimte wordt gemaakt voor discussie en netwerken. Het is de plek bij uitstek om snel te leren van ervaringen van anderen en daarover in gesprek te raken. De Cross Media Cafés worden georganiseerd door iMMovator en Beeld en Geluid.
Geef als eerste een reactie