LinkedIn heeft haar sociaal audioplatform Linkedin Live in bèta gelanceerd als onderdeel van een grotere strategie voor live-evenementen die uiteindelijk ook video zal omvatten.
Het zakelijke sociale platform gebruikt hiervoor het Clubhouse-model, waarbij gebruik wordt gemaakt van de middelen van LinkedIn en moederbedrijf Microsoft om mensen aan te moedigen deel te nemen en op het professionele netwerkplatform voor evenementen te blijven.
LINKEDIN LIVE
LinkedIn heeft alles wat organisatoren nodig hebben verzameld in de bèta-versie, waarbij wordt benadrukt dat er geen tools van derden nodig zijn. Gastheren kunnen het evenement uitvoeren en opnemen op LinkedIn en het platform ook gebruiken voor promoties. De opzet lijkt veel op Clubhouse en andere sociale audio-apps, met moderators die luisteraars naar het virtuele podium kunnen brengen zodat ze kunnen spreken. Deelnemers hebben hun profiel op het platform gekoppeld aan hun aanwezigheid in de audiochatroom. Ze kunnen elkaar tijdens en na het evenement berichten sturen om het netwerken achter het LinkedIn-programma aan te moedigen. Deze functie zou LinkedIn ook in staat stellen de audiochatrooms op te nemen in andere aspecten van de website, zoals groepen en evenementen. Voor de eerste tests richt LinkedIn zich op een paar duizend individuele makers die het platform al gebruiken, maar zal in de toekomst de reikwijdte uitbreiden naar merken en zakelijke evenementen.
Geef als eerste een reactie