STER gaat met vaste prijzen werken

De STER stopt per 1 januari met het geven van korting. Vanaf 2018 worden de inkoopmogelijkheden bij Ster voor radio en tv ‘vereenvoudigd’. Er komen vaste prijzen voor alle adverteerders – ongeacht hoeveel er wordt ingekocht – waar ook de bemiddelingskorting van 15% al in is verwerkt.

Het is nog niet bekend hoe mediabureaus op deze veranderingen reageren. De 15% bemiddelingskorting is bij veel van deze media-inkooppartijen een belangrijk onderdeel van hun inkomsten.

Frank Volmer geeft in een brief aan relaties het volgende aan: ‘Wij beseffen dat het verwerken van de bemiddelingskorting in de vraagprijs op de korte termijn ongemak kan veroorzaken. Echter, voor de lange termijn zijn we ervan overtuigd dat het vereenvoudigen van de inkoopmogelijkheden en doelgroepen nodig is om te zorgen voor meer duidelijkheid, vrijheid, gemak en efficiency.’

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*