Bijna een derde van de mensen bezuinigt op zijn telecomdiensten, waaronder tv-diensten, of is voornemens dit te gaan doen vanwege de hoge inflatie. Dat blijkt uit een enquête onder 1.750 mensen uit het Telecompaper Consumer Insights Panel.
Het tv-aanbod wordt relatief vaak versoberd als manier om de telecomkosten te drukken: 21% van de bezuinigers heeft zijn abonnement op een online videodienst opgezegd of is voornemens dit te doen en 16% is bereid zijn tv-pakket te wijzigen, bijvoorbeeld door het opzeggen van extra zenders.
Uit het onderzoek blijkt dat het opzeggen van de online videodienst vaak door jongere mensen (24-35 jaar) wordt genoemd als bezuinigingsmaatregel. 33% van de mensen in deze groep zegt dit te (gaan) doen, terwijl het gemiddelde onder alle bezuinigers 21% is. Zij snijden juist veel minder vaak in hun tv-abonnement dan gemiddeld (8% tegenover 16% gemiddeld). Een verklaring hiervoor is dat jongere gebruikers waarschijnlijk al vaker een minder uitgebreid tv-pakket hebben en vaker abonnementen op een of meerdere streamingdiensten, waardoor daarop makkelijker te bezuinigen is.
Geef als eerste een reactie