Op 20 juli 2022 start de ANWB met een nieuwe reeks van de podcast ‘Verborgen Verhalen’. De eerste reeks bereikte bijna 400 duizend luisteraars en werd onder meer bekroond bij de Dutch Creativity Awards. Het is daarmee de meest succesvolle branded podcast van Nederland.
In ‘Verborgen Verhalen’ worden verhalen verteld over mysteries in Nederland: bijzondere natuurverschijnselen, lokale legendes en oude mythes. De nieuwe reeks start met het verhaal over Zwarte Kaat: de leider van een Brabantse roversbende, ten tijde van de Middeleeuwen. Klopt het dat de boom op haar graf misvormd is door haar? In andere afleveringen komen onder meer verhalen aan bod over een mysterieuze waterput en een Nederlandse piraat.
De podcast sluit aan bij de ambitie van ANWB om als gids de mooiste en meest bijzondere plekken van Nederland onder de aandacht te brengen. ‘Verborgen Verhalen’ stimuleert luisteraars erop uit te gaan en ons land te verkennen: door meer te weten over specifieke plekken in ons land, wordt een uitstapje nog leuker.
Mireille Derks, Manager Content van ANWB: “Na het succes van de eerste reeks kon een vervolg niet uitblijven. De podcast draagt aantoonbaar bij aan onze merkdoelstellingen. Luisteraars kijken positiever naar het merk ANWB dan niet-luisteraars, vinden ons inspirerend en zien ons meer als expert op het gebied van natuur in Nederland. Daarnaast helpt het ons om in contact te komen met nieuwe – en vooral: jongere – doelgroepen.”
‘Verborgen Verhalen’ is bedacht en ontwikkeld door audio agency Airborne. Pascal van Hulst is host en verslaggever. In samenwerking met MediaTest is ‘Verborgen Verhalen’ getest op merkeffect. De reeks is te beluisteren via alle reguliere podcast-kanalen, waaronder Spotify, Apple Podcasts en Google Podcasts. Nieuwe afleveringen verschijnen 2-wekelijks.
Luister hier: plnk.to/verborgen-verhalen
Geef als eerste een reactie