Erling Haaland en Viaplay zijn een langdurige samenwerking overeengekomen. De Noorse aanvaller van Manchester City, die bij zijn Premier League-debuut direct tweemaal scoorde, is de komende jaren te zien in exclusieve documentaires waarin de 22-jarige Noor een inkijkje geeft in zijn persoonlijke leven, maar ook zijn bestaan als professionele voetballer. Bovendien wordt Erling Haaland Viaplay-ambassadeur in de negen Europese landen waar Viaplay de uitzendrechten van de Premier League bezit.
Voor de documentaire Haaland – The Big Decision liep het productieteam van Viaplay in het voorjaar van 2022 mee met Haaland en zijn managementteam. Zodoende zit de kijker straks eerste rij en is die getuige van de keuze voor Manchester City. Die club legde zo’n zestig miljoen euro neer voor de overgang van Borussia Dortmund naar Manchester.
Als onderdeel van de overeenkomst is ook Alfie Haaland aan Viaplay verbonden. Hij zal zijn opwachting maken als analist bij de Premier League-wedstrijden. Alfie Haaland speelde meer dan 180 wedstrijden in de Premier League voor clubs als Nottingham Forest, Leeds United en ook Manchester City.
Viaplay heeft de uitzendrechten van de Premier League verworven tot 2028 voor Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Estland, Litouwen, Polen en Nederland. Erling Haaland was al liefhebber van de competitie en is nu blij er zelf in uit te komen: “Ik heb mijn hele leven al Engels voetbal gekeken en ben er ook supporter van. Dat ik nu zelf in de Premier League uit mag komen, is een droom die uitkomt. De samenwerking met Viaplay is daarbij de kers op de taart. Ik kijk er naar uit om de komende jaren als ambassadeur voor hen op te treden en ben ervan overtuigd dat we mooie jaren voor de boeg hebben.”
Anders Jensen, President en CEO van de Viaplay Group: “Een Scandinavisch fenomeen dat naar voren stapt op het wereldwijde toneel: Erling en Viaplay vullen elkaar wat dat betreft helemaal aan. We hebben eerder al een partnership met Formule 1-wereldkampioen Max Verstappen afgesloten en nu dus met de nieuwe ster van de Premier League. We laten de grote namen niet alleen in actie zien, maar brengen hen ook dichter bij de fans door dit soort samenwerkingen.”
Peter Nørrelund, Viaplay Group Chief Sports Officer: “Erling scoorde bij zijn debuut twee keer voor Manchester City en gaf daarmee direct zijn visitekaartje af. Wij zijn ‘home of the Premier League’ in negen landen en overal zijn fans benieuwd naar de verrichtingen van de nieuwe nummer 9 van City. Documentaires vormen een steeds belangrijker onderdeel van ons aanbod en we kijken er naar uit aan de hand van die documentaires het ongelooflijke verhaal van Erling te brengen.”
In januari werd al bekend dat Viaplay een partnership met, Wereldkampioen in de Formule 1, Max Verstappen heeft afgesloten. Dit resulteerde als eerste in de documentaire Verstappen – Lion Unleashed, die vanaf 1 maart was te zien op Viaplay. Ook Max Verstappen is ambassadeur van Viaplay in de markten waar het de uitzendrechten bezit.
1 Trackback / Pingback