Marc Josten, bekend van HUMAN, Het Filosofisch Kwintet en Argos TV/Medialogica, geeft op 17 november een lezing over mediahypes.
Wolven in Nederland, zwarte pieten, Trump en familiedrama’s: meer dan eens domineert een onderwerp het nieuws en lijkt er even niets belangrijker dan dat. Onderzoeksjournalist Marc Josten analyseert recente mediahypes en deelt zijn persoonlijke ervaringen als onderzoeksjournalist.
Josten is onderzoeksjournalist, hoofdredacteur van omroep HUMAN en eindredacteur van de programma’s Het Filosofisch Kwintet en Argos TV/Medialogica. Hij houdt zich bezig met processen die de publieke opinie beïnvloeden en bracht daar onlangs het boek ‘Weerwoord’ over uit.
Nieuws of Nonsens expertlezingen
In het kader van de tentoonstelling Nieuws of Nonsens: #demediamindfuck programmeert Beeld en Geluid maandelijks een expertlezing van een uur, waarin een gerenommeerde (onderzoeks)journalist de werking van de journalistiek en nieuwsmedia analyseert. Of je nu gewoon meer wil weten over de werking van nieuws of dat het je dagelijks werk is: als je verdieping zoekt zijn deze lezingen voor jou.
Elke journalist zoomt in op zijn of haar eigen onderzoeksgebied, waardoor er binnen de reeks een overzicht ontstaat van verschillende journalistieke thema’s, zoals misdaad, politiek, klimaat of oorlogsverslaggeving. Ze illustreren hun verhaal met actuele en historische videofragmenten uit de audiovisuele collectie van Beeld en Geluid.
Datum: vrijdag 17 november | 15.30 – 17.00 uur
Locatie: Beeld en Geluid, Hilversum
Tickets: Klik hier
Geef als eerste een reactie