KRO-NCRV komt vanaf maandag 29 augustus met een nieuw logo en een totale vormgeving die de programma’s van de omroep op het scherm, de radio en social media beter herkenbaar moet maken. Het logo bestaat uit een gekleurde cirkel. Die staat volgens directievoorzitter Peter Kuipers symbool voor rimpelingen die de omroep in de samenleving teweeg wil brengen.
Achter de nieuwe vormgeving gaat een complete herprofilering schuil. Het is een antwoord op de kritiek dat het sinds de omroepfusies van 2014 onduidelijk is waarvoor de grote omroepen nog staan. De nieuwe profilering wordt toegelicht in het magazine ‘Vertel’.
Peter Kuipers zegt daarin: ‘Bijna 100 jaar geleden werden KRO en NCRV opgericht. Met als drijfveer sociaal, christelijk denken. En hoewel de samenleving is veranderd, willen we nog steeds bouwen aan de wereld van morgen. Willen we met onze programma’s stenen in de vijver gooien, zorgen voor rimpels in de maatschappij’.
De nieuwe koers van KRO-NCRV is volgens de omroep toekomstgericht, bedoeld om mensen in beweging te brengen, gericht op de begrippen geloof, hoop en liefde en gebaseerd op de oude roots, maar aangepast aan de tijd. Er komt ook een imagocampagne.
Lees voor het uitgebreide interview met Peter Kuipers op Spreekbuis.nl
Aaah Het logo van Het Theater van het Sentiment was ook in dat dartbord veranderd.
Opdat we weten welk omroep erachter zit.
RoddelPraat had dus weer gelijk toen ze dit logo weken geleden naar buiten brachten en meldden dat de christelijke omroep op de LBTIQ+ kar ging springen.
Wat ik me telkens afvraag als een omroepvereniging met een nieuw logo en vormgeving komt, waarom mogen we niet weten wie dat ontworpen heeft?