Dit najaar maakte de Ster bekend dat er per 1 januari 2018 een nieuwe tariefstructuur voor radio- en televisiereclame komt. Onder mediabureaus was er veel ophef. Zij gaven aan dat door het verdwijnen van ondere andere de bureau- en volumekorting de Ster tientallen miljoenen euro’s aan reclame-inkomsten zouden mislopen. Ook de publieke omroep en de politiek maken zich grote zorgen over de enorme dalingen van reclame-inkomsten. In een interview met Nederlands MediaNieuw weerspreekt STER-CEO Frank Volmer de explosieve daling van inkomsten.
Volmer: “Het is het onderhandelingsspel. Zij willen kijken of ze het ministerie of het bestuur van de Ster zover kunnen krijgen dat ze zullen ingrijpen op het commercieel beleid van Ster. Mediabureaus weten natuurlijk heel goed dat de reclamebestedingen voor radio en televisie in 2018 stabiel zullen zijn.”
Lees of bekijk het hele interview van Bas Vlugt met Frank Volmer op Nederlands MediaNieuws.
Geef als eerste een reactie