Door de bundeling van krachten vervalt digital content label TinyRiot.
FrementleMedia meldt in haar persbericht ‘Televisie content en online content zijn inmiddels onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met de snelheid van de huidige marktontwikkelingen is het niet langer logisch binnen een content bedrijf als FremantleMedia Netherlands digital als aparte activiteit te blijven zien. Besloten is dan ook met ingang van 1 januari 2018 alle digitale activiteiten volledig te integreren met de core business van FremantleMedia Netherlands, te weten het ontwikkelen en produceren van video content voor alle platformen.’
Medio 2013 startte FremantleMedia Netherlands, onder leiding van Arthur Clement, met het opzetten van een digitaal content label. Tiny Riot voerde opdrachten uit voor merken als Olvarit, Ministerie van Defensie, Gall & Gall, Praxis, Vriendenloterij, Ziggo, Allerhande, BankGiro Loterij en verschillende digitale formats voor de MCN van RTL. Tevens zijn er diverse IP merken gelanceerd, waaronder: Continuum (online boyband) en het YouTube-kanaal Kleintjes.
Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig. Zij gaan door onder onder FremantleMedia. Deze integratie zal begeleid gaan worden door de huidige General Manager van Tiny Riot, Arthur Clement. Hij zal per 1 maart 2018 vervolgens afscheid van FremantleMedia Netherlands en gaat zich dan richten op een volgende uitdaging.
Geef als eerste een reactie