Kasper van Kooten is per vandaag de nieuwe creative director van Prappers, het grootste TikTok Agency van Nederland. Van Kooten blijft daarnaast actief in het theater en als acteur en schrijver voor film en tv.
Voor Kasper is deze nieuwe stap in zijn carrière een logische: ”Toen ik als acteur meedeed aan de eerste soap op TikTok, die Prappers begin dit jaar maakte, viel hun manier van werken me al op: creatief, snel, no-nonsense met scherp oog voor wat er speelt in de maatschappij. De werkwijze ligt mij als bedenker en schrijver ook erg goed. Ik denk dat deze manier van werken namelijk niet de toekomst wordt, maar dat we daar al in zitten…”
Joey Scheufler, TikTok expert en eigenaar van Prappers: “Kasper is extreem creatief met taal en hij denkt in beelden. Daarnaast is hij snel, eerlijk en authentiek. Een perfecte combinatie van eigenschappen voor TikTok en voor onze klanten. De reclamewereld verandert en vraagt om een nieuwe en frisse manier van marketing. Met de komst van Kasper kunnen wij nog beter voldoen aan die veranderende hulpvraag vanuit het bedrijfsleven. De bedrijven waar wij voor werken durven te kiezen voor een echte TikTok specialist en dat zien zij terug in de resultaten”
Prappers bedenkt TikTok strategieën, concepten en is producent van TikTok video’s. Daarnaast heeft het bedrijf een groot in-house TikTok influencer agency. Klanten zijn o.a. Rabobank, Trimbos Instituut, Ravensburger, SPAR, SNS en Rijksoverheid.
Kasper van Kooten is als acteur bekend geworden in o.a. All Stars, Moordvrouw en Oogappels. Daarnaast maakt hij al twintig jaar cabaretprogramma’s in het theater. Momenteel is hij te zien in zijn muzikale programma Van Kooten en de Beat.
“Daarnaast heeft het bedrijf een groot in-house TikTok influencer agency.”
Als je zou twijfelen aan de echtheid van dit bericht – wat ik niet doe – dat Kasper van Kooten ‘creative director’ van deze club is geworden, dan zou je zweren dat ’t n creatieve parodie is van z’n vader.
Ik zie een neerwaartse spiraal in de carrière.