Nieuwe trends in omroeptechnologie vandaag

Photo by Ralph (Ravi) Kayden on Unsplash

Een nieuwe generatie informatieconsumenten verlegt de aandacht van TV-uitzendingen en andere digitale platforms. Omroeptechnologie zal de komende jaren een methode moeten vinden om zich aan deze nieuwe realiteit aan te passen.

Slechts 8% van de wereldbevolking is naar verluidt uitsluitend aangewezen op televisie voor amusement. De meeste Amerikanen vertrouwen op televisie en internetmedia om geïnformeerd te worden. Een derde van de bevolking krijgt zijn nieuws uitsluitend online. Veel mensen kijken nu liever naar televisieshows, online casino recensies en nieuws op hun computer dan op de traditionele televisie.

De pandemie zette de media ertoe aan hun uitgaven voor digitale kanalen te verhogen. De millennials vertrouwen op nieuwsapplicaties voor hun informatie. Pas in 2020 steeg het aantal mensen dat gebruik maakt van online omroepdiensten explosief. Vanwege deze obstakels moeten de omroepmedia voortdurend nieuwe methoden zoeken en implementeren om hun beoogde publiek te bereiken.

In dit artikel worden de belangrijkste omroeptechnologietrends geïntroduceerd die de markt de komende jaren zullen bepalen.

Trends in omroeptechnologie in de media-industrie

Het streven naar boeiende media geeft vorm aan nieuwe stijlen in televisie-uitzendingen. Door de prevalentie van valse informatie, de proliferatie van mobiele mediaplatforms en de vitaliteit van sociale media in het moderne bedrijfsleven, is het waarborgen van de nauwkeurigheid van de gegevens die door hun klanten worden gebruikt een dringende zorg geworden.

In 2021 zullen het beeld en de internetsnelheid voor het streamen van het nieuws op digitale platforms de toekomst van televisie-uitzendingen bepalen. Mobiele tv in de VS wordt al bekeken op een 5G-netwerk. De omroepsector heeft een reputatie opgebouwd van creativiteit en flexibiliteit. De sleutel tot het succes van de nieuwe media zijn tijdige en betrouwbare nieuwsuitzendingen. Kunstmatige intelligentie (AI), machine learning (ML), e-commerce (e-commerce) en data-analyse werden allemaal uitgebreid gebruikt om fundamentele verschuivingen in de omroep in 2021 te bewerkstelligen.

1. D2C of Direct-to-consumer modellen voor het bedrijfsleven

Het publiek voor nieuwe omroepen wordt steeds diverser en bedrijven besteden meer aan onderzoek en ontwikkeling van innovatieve media. Wie evenementen organiseert, is liever in de fysieke nabijheid van de gespecialiseerde audio.

Van het D2C-paradigma kunnen veel positieve resultaten voor de media worden verwacht. In tegenstelling tot de onpersoonlijke aard van de traditionele markt, stelt het direct-to-consumer (D2C) bedrijfsmodel ondernemingen in staat om betekenisvolle banden met hun klanten te smeden.

Om relevant te blijven voor hun publiek in de echte wereld investeren omroepen steeds meer middelen in persoonlijke interacties met kijkers. Ook kunnen moderne tools het repareren van hekken gemakkelijker maken.

2. De software-as-a-service

Hoewel software-as-a-service (SaaS) niet nieuw is, begon de wijdverspreide toepassing ervan in de media-industrie tijdens de epidemie. Een opkomende trend op het gebied van nieuwe media zijn cloud-gebaseerde toepassingen in plaats van lokaal geïnstalleerde. Bovendien maakt het gebruik van dergelijke technologie het mogelijk onmiddellijk te reageren op situaties.

Wat het aanpassen van apps voor SaaS betreft, kunnen media-organisaties geld besparen door deze technologie te gebruiken. De trend naar SaaS lijkt voor de nabije toekomst aan te houden.

3. De AI-technologie

Mensen verlangen naar door mensen gemaakte content, maar mediabedrijven willen niet meer mensen aannemen en zoeken naar manieren om het proces te automatiseren. De meest efficiënte methode is om AI op te nemen in het dagelijks leven en taken te automatiseren die geen menselijke tussenkomst vereisen.

Het toenemende gebruik van AI in de media is waargenomen op verschillende gebieden, waaronder weersvoorspellingen en het genereren van ondertitels voor video’s. Kunstmatige intelligentie wordt doorgaans ingezet om het handmatige proces van videoanalyse te overzien. De implementatie van AI in het toezicht en het analyseproces kan in 2021 talrijke leemten in de televisie-industrie opvullen, wat een andere trend is om naar uit te kijken.

4. Apps lanceren in OTT-afleversystemen

Voor de overgang naar digitale uitzendingen moet een nieuw systeem voor de levering van inhoud worden geïmplementeerd. Succesvolle implementaties van OTT-technologieën (over-the-top) zijn onder meer Apple TV en Roku. Dit betekent dat elke kamer in onze huizen toegankelijk is voor televisie- en radio-uitzendingen. Het creëren van een persoonlijke relatie met gebruikers via alle apps is cruciaal voor de toekomst van tv-uitzendingen. Gebruikers kunnen real-time informatie zoals nieuws, weersvoorspellingen en meer opvragen vanuit hun favoriete consumentenapps.

5. Oplossingen op basis van door gebruikers gegenereerde inhoud 

Een van de meest uitdagende facetten van de verschuiving in het medialandschap is het leren controleren en beheren van door gebruikers gegenereerd materiaal. In 2021 gaat de wereld op jacht naar nieuwe kanalen om kennis en informatie te verspreiden. Mobiele telefoons en desktops van gebruikers bevatten al de nodige uitzendtechnologie. Het maken van een podcast of een live videostream vereist geen gespecialiseerde hardware. De media hebben hulp nodig om een evenwicht te vinden tussen de productie van essentieel en waardevol materiaal en de verspreiding van desinformatie en nepnieuws.

Merken kunnen klanten bereiken, door gebruikers gegenereerde inhoud (tekst, video en afbeeldingen) in de gaten houden en zelfs gebruiken in marketingcampagnes met behulp van UGC-platforms. De toekomst van uitzendingen ligt in de ontwikkeling van nieuwe, diverse platforms voor gebruikersinteractie en inhoudproductie.

Conclusie

Tegen 2021 zullen wereldwijd meer dan een miljard intelligente tv’s geïnstalleerd zijn. De media voorspellen dat dit aantal nog zal toenemen. De mediaconglomeraten zullen nieuwe methoden voor de verspreiding van de gegevens beschikbaar stellen. Tegelijkertijd is het uiterst moeilijk om aan de behoeften van de klanten te voldoen met relevant en kwalitatief hoogwaardig materiaal.

De toekomst van televisie-uitzendingen zal verschuiven naarmate de industrie overgaat op digitaal. Bedrijven brengen tv’s op de markt als onderdeel van een ecosysteem dat betaling en andere smart home-technologie omvat, evenals hun originele contentdiensten. AI, OTT en SaaS-technologieën zullen het streamingproces sterk mechaniseren en verbeteren. De productie worstelde met het bedenken van nieuw materiaal tijdens de pandemie. Ook al was het een uitdaging in covid-19 tijd, technologie hielp om zich aan te passen en klanten en geld te besparen.

Omroeporganisaties zullen binnenkort ook het vermogen moeten ontwikkelen om zich aan te passen en te reageren.

Nieuwe trends in omroeptechnologie vandaag

Een nieuwe generatie informatieconsumenten verlegt de aandacht van TV-uitzendingen en andere digitale platforms. Omroeptechnologie zal de komende jaren een methode moeten vinden om zich aan deze nieuwe realiteit aan te passen.

Slechts 8% van de wereldbevolking is naar verluidt uitsluitend aangewezen op televisie voor amusement. De meeste Amerikanen vertrouwen op televisie en internetmedia om geïnformeerd te worden. Een derde van de bevolking krijgt zijn nieuws uitsluitend online. Veel mensen kijken nu liever naar televisieshows, online casino recensies en nieuws op hun computer dan op de traditionele televisie.

De pandemie zette de media ertoe aan hun uitgaven voor digitale kanalen te verhogen. De millennials vertrouwen op nieuwsapplicaties voor hun informatie. Pas in 2020 steeg het aantal mensen dat gebruik maakt van online omroepdiensten explosief. Vanwege deze obstakels moeten de omroepmedia voortdurend nieuwe methoden zoeken en implementeren om hun beoogde publiek te bereiken.

In dit artikel worden de belangrijkste omroeptechnologietrends geïntroduceerd die de markt de komende jaren zullen bepalen.

Trends in omroeptechnologie in de media-industrie

Het streven naar boeiende media geeft vorm aan nieuwe stijlen in televisie-uitzendingen. Door de prevalentie van valse informatie, de proliferatie van mobiele mediaplatforms en de vitaliteit van sociale media in het moderne bedrijfsleven, is het waarborgen van de nauwkeurigheid van de gegevens die door hun klanten worden gebruikt een dringende zorg geworden.

In 2021 zullen het beeld en de internetsnelheid voor het streamen van het nieuws op digitale platforms de toekomst van televisie-uitzendingen bepalen. Mobiele tv in de VS wordt al bekeken op een 5G-netwerk. De omroepsector heeft een reputatie opgebouwd van creativiteit en flexibiliteit. De sleutel tot het succes van de nieuwe media zijn tijdige en betrouwbare nieuwsuitzendingen. Kunstmatige intelligentie (AI), machine learning (ML), e-commerce (e-commerce) en data-analyse werden allemaal uitgebreid gebruikt om fundamentele verschuivingen in de omroep in 2021 te bewerkstelligen.

1. D2C of Direct-to-consumer modellen voor het bedrijfsleven

Het publiek voor nieuwe omroepen wordt steeds diverser en bedrijven besteden meer aan onderzoek en ontwikkeling van innovatieve media. Wie evenementen organiseert, is liever in de fysieke nabijheid van de gespecialiseerde audio.

Van het D2C-paradigma kunnen veel positieve resultaten voor de media worden verwacht. In tegenstelling tot de onpersoonlijke aard van de traditionele markt, stelt het direct-to-consumer (D2C) bedrijfsmodel ondernemingen in staat om betekenisvolle banden met hun klanten te smeden.

Om relevant te blijven voor hun publiek in de echte wereld investeren omroepen steeds meer middelen in persoonlijke interacties met kijkers. Ook kunnen moderne tools het repareren van hekken gemakkelijker maken.

2. De software-as-a-service

Hoewel software-as-a-service (SaaS) niet nieuw is, begon de wijdverspreide toepassing ervan in de media-industrie tijdens de epidemie. Een opkomende trend op het gebied van nieuwe media zijn cloud-gebaseerde toepassingen in plaats van lokaal geïnstalleerde. Bovendien maakt het gebruik van dergelijke technologie het mogelijk onmiddellijk te reageren op situaties.

Wat het aanpassen van apps voor SaaS betreft, kunnen media-organisaties geld besparen door deze technologie te gebruiken. De trend naar SaaS lijkt voor de nabije toekomst aan te houden.

3. De AI-technologie

Mensen verlangen naar door mensen gemaakte content, maar mediabedrijven willen niet meer mensen aannemen en zoeken naar manieren om het proces te automatiseren. De meest efficiënte methode is om AI op te nemen in het dagelijks leven en taken te automatiseren die geen menselijke tussenkomst vereisen.

Het toenemende gebruik van AI in de media is waargenomen op verschillende gebieden, waaronder weersvoorspellingen en het genereren van ondertitels voor video’s. Kunstmatige intelligentie wordt doorgaans ingezet om het handmatige proces van videoanalyse te overzien. De implementatie van AI in het toezicht en het analyseproces kan in 2021 talrijke leemten in de televisie-industrie opvullen, wat een andere trend is om naar uit te kijken.

4. Apps lanceren in OTT-afleversystemen

Voor de overgang naar digitale uitzendingen moet een nieuw systeem voor de levering van inhoud worden geïmplementeerd. Succesvolle implementaties van OTT-technologieën (over-the-top) zijn onder meer Apple TV en Roku. Dit betekent dat elke kamer in onze huizen toegankelijk is voor televisie- en radio-uitzendingen. Het creëren van een persoonlijke relatie met gebruikers via alle apps is cruciaal voor de toekomst van tv-uitzendingen. Gebruikers kunnen real-time informatie zoals nieuws, weersvoorspellingen en meer opvragen vanuit hun favoriete consumentenapps.

5. Oplossingen op basis van door gebruikers gegenereerde inhoud 

Een van de meest uitdagende facetten van de verschuiving in het medialandschap is het leren controleren en beheren van door gebruikers gegenereerd materiaal. In 2021 gaat de wereld op jacht naar nieuwe kanalen om kennis en informatie te verspreiden. Mobiele telefoons en desktops van gebruikers bevatten al de nodige uitzendtechnologie. Het maken van een podcast of een live videostream vereist geen gespecialiseerde hardware. De media hebben hulp nodig om een evenwicht te vinden tussen de productie van essentieel en waardevol materiaal en de verspreiding van desinformatie en nepnieuws.

Merken kunnen klanten bereiken, door gebruikers gegenereerde inhoud (tekst, video en afbeeldingen) in de gaten houden en zelfs gebruiken in marketingcampagnes met behulp van UGC-platforms. De toekomst van uitzendingen ligt in de ontwikkeling van nieuwe, diverse platforms voor gebruikersinteractie en inhoudproductie.

Conclusie

Tegen 2021 zullen wereldwijd meer dan een miljard intelligente tv’s geïnstalleerd zijn. De media voorspellen dat dit aantal nog zal toenemen. De mediaconglomeraten zullen nieuwe methoden voor de verspreiding van de gegevens beschikbaar stellen. Tegelijkertijd is het uiterst moeilijk om aan de behoeften van de klanten te voldoen met relevant en kwalitatief hoogwaardig materiaal.

De toekomst van televisie-uitzendingen zal verschuiven naarmate de industrie overgaat op digitaal. Bedrijven brengen tv’s op de markt als onderdeel van een ecosysteem dat betaling en andere smart home-technologie omvat, evenals hun originele contentdiensten. AI, OTT en SaaS-technologieën zullen het streamingproces sterk mechaniseren en verbeteren. De productie worstelde met het bedenken van nieuw materiaal tijdens de pandemie. Ook al was het een uitdaging in covid-19 tijd, technologie hielp om zich aan te passen en klanten en geld te besparen.

Omroeporganisaties zullen binnenkort ook het vermogen moeten ontwikkelen om zich aan te passen en te reageren.