Ondernemers Luuk van Meijel en Stan Steeghs lanceren vandaag Spot On. Het nieuwe bedrijf opereert vanuit Amsterdam en focust op het ontwikkelen en implementeren van audioadvertenties voor Nederlandse organisaties, merken en media. Het is de eerste agency van Nederland dat volledig focust op audioadvertenties binnen streamingdiensten.
De startup speelt hiermee in op de toenemende consumptie en groeiende mogelijkheden van audio. Ook wordt er een toename van de reclamemarkt verwacht waarbij audio een steeds grotere rol speelt. Volgens recent onderzoek van Mediabrands neemt in 2023 de totale reclamemarkt in Nederland naar verwachting met 6 procent toe tot een niveau van 6 miljard euro (7,2 miljard dollar). Traditionele formats groeien met 4 procent en digitaal met 8 procent.
Dagelijks maken miljoenen mensen in Nederland gebruik van streamingdiensten waaronder Spotify. Medeoprichter Stan Steeghs: “Om in contact te komen met je publiek, kun je bijna niet om audio heen. Wij krijgen uit de markt veel vragen over audio, met name op het gebied van advertenties en de mogelijkheden hiervan. Met Spot On verzorgen wij de creatie, opzet en uitrol van campagnes op het gebied van audio.”
Luuk van Meijel: “Onze missie is om de kracht van audioadvertenties toegankelijk en gebruiksvriendelijk te maken voor iedereen. Met Spot On kunnen organisaties en (media)merken hun boodschap letterlijk laten horen aan hun doelgroep.”
Meer informatie over Spot On is te vinden op de website: www.spotonaudio.nl
Goed idee! Verbaas dat dit er nog niet was eigenlijk.
Nou het is er natuurlijk al wel. Audify doet dit en ook niet gespecialiseerde bureaus zoals One Media en SDIM (en vele andere) bieden ook vergelijkbare diensten aan. De nieuwigheid zit in de specifieke focus op Streamingdiensten in plaats van Radiozenders.
Klinkt goed heren, veel succes!