Door de huidige explosieve groei in betaalde abonnementen zal Netflix op korte termijn nog niet met een advertentiemodel komen. Toch is het een onderwerp wat al langere tijd een punt van discussie is. Tot op heden kent Netflix nog een een flinke groei, maar dat kan gaan veranderen met de komst van nieuwe videoplatformen zoals Disney.
Volgens mediaspecialist Jo Ann Ross (ad sales executive CBS) is er een grote kans dat Netflix op termijn een vorm van reclame zou kunnen accepteren, zodra de groei van abonnees begint te vertragen.
“Misschien zullen ze een advertentievrije versie of een goedkopere versie met advertenties aanbieden”, zei Ross vorige week tijdens het AdExchanger Industry Preview-evenement in New York. “Als ze dat soort geld uitgeven, gaan ze op zoek naar andere manieren om geld te verdienen.” Ook in de reclamewereld zijn er al diverse kopstukken geweest die een advertentiemodel voor Netflix opperen. Volgens hen is het onvermijdelijk dat Netflix uiteindelijk zich tot die lucratieve inkomstenstroom zal wenden.
Bron: Mediapost
Geef als eerste een reactie