Samsung was in 2022 voor het zeventiende jaar op rij wereldmarktleider op het gebied van televisies, zo laat onafhankelijk marktonderzoekbureau Omdia weten.
Samsung domineerde onder andere het ultragrote tv-marktsegment in 2022, met 36,1% marktaandeel voor TV’s van meer dan 75 inch en 42,9% marktaandeel voor TV’s van meer dan 80 inch. Voor de premium TV-markt behield Samsung met 48,6% het grootste marktaandeel qua omzet.
“Ons marktleiderschap in de afgelopen zeventien jaar is mogelijk dankzij de loyaliteit en het vertrouwen van onze klanten,” zegt Tonnie van Schijndel, Senior Marketing Manager Audio & Televisie bij Samsung Benelux. “En zij zullen niet teleurgesteld zijn: onze nieuwe tv line-up van 2023 tilt de gebruikservaring naar een nog hoger niveau!”
Ze zijn de kampioen in prijsverlagingen, binnen 2 maanden na introductie 25% vd prijs af. Als de voorraad te hoog wordt breekt er paniek uit en gaat de prijs weer omlaag. Zo kun je ook zieltjes winnen.