‘NPO, RTL en SBS moeten eerst verzuipen voor ze in beweging komen’

Omroep Max-baas schreef onlangs in zijn column dat de neergang van het medium televisie de ‘grootst mogelijke flauwekul’ is dat vooral via social media wordt verspreid.

Diverse mediaspecialisten geven vandaag in het Algemeen Dagblad echter aan dat de Nederlandse omroepen nu in actie moeten om zich te wapenen tegen internationale partijen als Netflix, Youtube en Facebook.

Ruud de Langen (ceo mediabureau Mindshare): “De NPO is steeds meer Omroep Max aan het worden. De kijktijd onder jongeren (commercieel gezien de belangrijkste groep) is schrikbarend afgenomen. Die gaan massaal naar Facebook, YouTube en Netflix. En adverteerders bewegen zich ook die kant op. Op jaarbasis gaat zo’n 850 miljoen euro naar tv en 2 miljard naar online. Dus de NPO en ook RTL en SBS hebben wel degelijk te vrezen.’’ Het probleem volgens Ruud de Langen is dat de NPO, RTL en SBS ‘eerst bijna moeten verzuipen voor ze in beweging komen’. Volgens hem moeten tv-zender meer met elkaar gaan samenwerken om in de toekomst te kunnen blijven bestaan.

Ook Ruud Hendriks, Stephan Warnik en Niels Baas geven in het artikel van AD-journalist Gudo van Tienhoven aan dat RTL, SBS en NPO meer in actie moet komen.

Lees hier het gehele Algemeen Dagblad-artikel.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*