Adverteerders haalden lange tijd hun neus op voor ouderen, omdat die merkentrouw zouden zijn. In een HP/De Tijd-interview geeft Jan Slagter aan dat dit beeld niet klopt.
Jan Slagter: “Hoe vaak ik niet voor marketeers en reclamemakers heb gesproken om ze ervan te overtuigen dat deze groep juist interessant is. Ik zeg altijd: ga zaterdag naar de Mediamarkt, volg de mensen met mijn kleur haar en kijk wat ze doen. En dan zie je ze bij die tv van 3000 euro staan en een jong gezin met een kinderwagen bij de aanbieding van 599 euro.”
Volgens de omroepbaas bleven veel consumenten vroeger vooral bij hun merken, omdat er weinig keuze was. Daarnaast hebben ouderen volgens hem vaak een groter budget om te besteden.
“Dus het is niet zo dat ze merkentrouw zijn, dat is een achterhaald idee. Twee derde van alle nieuwe auto’s die verkocht worden, gaat naar vijftigplussers. Moet je eens naar die reclames kijken: allemaal jonge mensen, maar die hebben het geld niet”.
Lees het hele artikel vandaag in HP/De Tijd (blendle €)
Geef als eerste een reactie