40% meer leden voor Videoland

RTL meldt dat Videoland ook in het eerste kwartaal van 2018 door blijft groeien. Het klantenbestand van Videoland groeide in de eerste drie maanden van 2018 met 40%. Per sessie kijken Videoland-abonnees gemiddeld 2,5 uur naar series, films en documentaires, een stijging van 30 minuten (2 uur in 2017).

Het aantal betalende klanten dat het abonnement na registratie niet verlengt, daalde in het eerste kwartaal namelijk met 44% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar..

Lucien Brouwer, CCO bij RTL, licht toe: “RTL is al marktleider op tv en onze ambitie is om ook hard te groeien als de nummer 1 lokale VOD-speler. Content van eigen bodem is belangrijk voor ons platform, want Videoland is 100% gericht op de Nederlandse kijker. Dat het werkt, bewijzen we onder andere met ‘Temptation Island’. Het programma is niet alleen een groot succes op televisie, maar ondertussen ook groot online en op social. Daarom brengen we vanaf juni voor onze abonnees een extra en absoluut spraakmakend seizoen van ‘Temptation Island’ dat alleen bij Videoland te zien is. Daarnaast hebben we twee formats waarin verleiders bekend van ‘Temptation Island’ een hoofdrol spelen, ‘De Beste Verleiders’ en ‘I Love You Tattoo’. Niemand hoeft deze zomer dus door zonder zijn favoriete guilty pleasures. Zeker niet nu we vanaf 1 april overal in de Europese Unie te bekijken zijn.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*