Op de Redactie print schrijven we informatieve, korte kijktips op basis waarvan de lezers van onze programmabladen kunnen besluiten of ze een programma wel of niet willen gaan zien. We werken met vaste medewerkers en freelancers, die iedere week de opdracht krijgen een aantal stukjes te schrijven. Als je er ongeveer tien per week schrijft, kost dat je 8 uur tijd, verdeeld over de week.
Wat ga je doen?
- Je schrijft korte, informatieve toelichtingen bij tv-programma’s, voor omroepbladen die gelezen worden door een 65+-doelgroep.
- Je verzamelt informatie uit allerlei bronnen en houdt indien nodig korte (telefonische) interviews.
- Je onderhoudt contacten met persafdelingen van omroepen.
Jouw profiel
- Je schrijft helder en foutloos Nederlands.
- Je kijkt graag lineair televisie en bent goed op de hoogte van wat er allemaal te zien is op de Nederlandstalige zenders. Je volgt de media op de voet en hebt een brede algemene ontwikkeling.
- Je bent nauwkeurig, neemt initiatief en verzint creatieve invalshoeken.
- We werken met korte deadlines dus je moet snel kunnen schakelen en open staan voor feedback.
- Je communiceert soepel met de redactie, eindredactie en externe partijen.
- Je hebt een minimaal een HBO-opleiding.
Dit wil je graag weten
Als we een wederzijdse klik hebben en je bij ons komt werken, ontvang je een uurtarief van € 30,-. Je werkt op onze redactie, in een modern pand in de bruisende mediastad Hilversum.
Meer over Bindinc.
Bindinc. is een van de grootste uitgevers in Nederland. Wij zijn o.a. verantwoordelijk voor de productie en exploitatie van de programmabladen Mikro Gids, TVFilm, Televizier, Avrobode, KRO Magazine en de NCRV-gids met een gezamenlijke oplage van 475.000 en het merk Blijtijds met een magazine in een oplage van 400.000.
Bindinc. is het mediabedrijf dat kijkers verbindt met content en is marktleider op het gebied van online gidsen van video content. Met Tvgids.nl, Televizier.nl en Guidinc.nl bereiken we meer dan 7 miljoen unieke bezoekers per maand. Door de komst van vele nieuwe streamingdiensten en de verandering in kijkgedrag is goed gidsen relevanter dan ooit. Met onze onlineplatformen helpen we onze partners en adverteerders hun doelgroep te bereiken en begrijpen.
Bindinc. is groot in mediaoplossingen voor commerciële en non-profitorganisaties. Innovatie staat hoog in het vaandel, want het gedrag van consumenten verandert in een razend tempo.
Onze kernwaarden
- Eigenaarschap – Proactief zorgen dat iets goed komt.
- Nieuwsgierig – Onderzoekend gedrag als basis om dingen te leren, vanuit eigen ervaring en door op zoek te gaan naar en open te staan voor nieuwe inzichten van collega’s en klanten.
- Durf – Als je zorgt dat iets goed komt, dan ben je ook bereid het risico aan te gaan op falen. Je durft dat risico te nemen en steunt anderen die dat ook doen.
- Betrouwbaar – Je doet wat je zegt. Komt je afspraken na, naar collega’s, naar klanten, naar relaties.
Interesse?
Mail zo snel mogelijk je motivatiebrief en cv naar HR, Diana van Zuijlen (HR Officer) / vacatures@bindinc.nl.