RTL komt met wollige toekomststrategie

RTL Nederland gaf vandaag in een niet geheel helder persbericht aan dat zij ‘met een nieuwe groeistrategie fans in hoofd en hart’ willen raken. Kortweg betekent deze groeistrategie een flinke reorganisatie met verlies van banen.

“RTL wil met zelfontwikkelde en -geproduceerde content zowel on- als off screen mensen echt raken en inspireren, met als doel een loyale fanbase voor zijn merken op te bouwen”, schrijft het bedrijf in een persbericht.

Komende jaren komt er meer focus op online door investeringen in technologie en data-analyse. Momenteel komt er nog slechts een beperkt deel van de omzet uit online activiteiten.

Het plan wordt de komende weken besproken met de adviesraad. Dit betekent dat het personeel langer in onzekerheid zijn over hun baan. Voor de zomer wil het bedrijf duidelijk hebben welke banen er verdwijnen.

RTL gaat ook z’n onlineplatformen Videoland en RTL XL samenvoegen. Er moeten mensen vertrekken, maar er worden er ook nieuwe mensen aangenomen, zoals data-analisten en software-ontwikkelaars.

Bij RTL Nederland werken zo’n 800 mensen in vaste dienst. Gisteren stapte de financiële topvrouw van RTL Nederland op omdat ze zich niet kon vinden in de nieuwe koers.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*