Brandpunt+ heeft gisteravond de gouden Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen. In de Beurs van Berlage kreeg het programma de prijs uitgereikt voor een geslaagde metamorfose.
De titel Brandpunt (het oudste achtergrondprogramma van Nederland, sinds 1959) onderging begin dit jaar een rigoureuze update. Niet langer ligt de focus alleen op wat er mis gaat in de wereld, maar er wordt nu vooral gezocht naar oplossingen of nieuwe perspectieven. De jury van de DIA prijst de nieuwe aanpak en de vernieuwende manier waarop online en tv samenwerken bij Brandpunt+. Ook het grote bereik onder millennials vindt de jury bijzonder.
Uit het juryrapport:
Met het veranderende mediagebruik en de journalistiek die onder druk staat, is het een grote uitdaging millennials met journalistieke content te bereiken. Brandpunt+ slaagt erin om een nieuw journalistiek geluid te verpakken in krachtige visuele vertelvormen. En daarmee succesvol jongeren te bereiken met inhoudelijke verhalen. Brandpunt+ laat zien dat een online initiatief de motor voor impactvolle verandering kan zijn. Met de aanstekelijke, visuele content lukt het Brandpunt+ om millennials met journalistieke verhalen te bereiken. Maar niet alleen dat: ook is het online team erin geslaagd een tv-titel én redactie totaal te vernieuwen.
http://www.eguide.nl/case/3646?_ga=2.181391399.1250194706.1527840729-987594492.1522935033
KRO-NCRV was ook genomineerd voor Company of the Year en stond tussen merken als Ikea, Albert Heijn, Zilveren Kruis en ABN AMRO.
http://www.dutchinteractiveawards.nl/nominaties/#companyoftheyear
Geef als eerste een reactie