Eyetrackingtechnologie moet nieuwe fase in CTV inluiden
Amsterdam, 1 februari 2024 – ShowHeroes maakt vandaag bekend Attention Metrix voor Connected TV (CTV) mogelijk te maken. Met hun nieuwe vorm voor het meten van aandacht van CTV, krijgen adverteerders direct toegang tot data zoals kijktijd, betrokkenheid, interactie, advertentiepositie en meer. Door deze data inzichtelijk te maken, wil de marktleider op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen nog meer transparantie en inzichten bieden.
Eyetracking
Voor het meten en inzichtelijk maken van het kijkgedrag van CTV-campagnes is ShowHeroes een samenwerking met Adelaide aangegaan. In de techniek wordt onder andere gebruikgemaakt van panelgebaseerde eyetrackingdata. Deze data kunnen vervolgens programmatisch worden gebruikt om nieuwe campagnes nog beter te targeten op basis van aandacht en de impact van eerdere campagnes. Verder kunnen adverteerders de attention ratings van CTV-campagnes direct vergelijken met die van andere advertentieformaten en -kanalen.
Mijlpaal voor de toekomst van CTV-adverteren
Tim Samsom, Country Manager ShowHeroes Group Nederland: “De lancering van onze Attention Metrix voor Connected TV met Adelaide markeert een cruciale stap voorwaarts in effectieve digitale reclame. Met het aanbieden van Attention Metrix door ShowHeroes, nu inclusief Connected TV, beschikken adverteerders over een volledig geïntegreerde aanpak om campagnes strategisch te plannen, activeren en optimaliseren over verschillende apparaten. In combinatie met de creatieve formats van ShowHeroes, zoals QR-codes en gepersonaliseerd mediabeheer, kunnen merken het werkelijke rendement op media-investeringen begrijpen en tegelijkertijd unieke inzichten verkrijgen in de aandacht op het scherm van elk publiek. Wat een mijlpaal is voor ShowHeroes en de toekomst van CTV-adverteren.”
Een belangrijke, nieuwe stap
Sarah Lewis, Global Director CTV bij ShowHeroes vult aan. “Bij ShowHeroes hebben we de afgelopen jaren geïnnoveerd en nieuwe oplossingen ontwikkeld om CTV-reclame nog verder te brengen. In onze baanbrekende studie uit 2022 hebben we al aangetoond dat het een van de meest aantrekkelijke media is die adverteerders tot hun beschikking hebben. Door Attention Metrix aan te bieden, zetten we de volgende grote stap.”
116,5 miljoen huishoudens
Aanleiding voor de productontwikkeling is de enorme toename van het gebruik van CTV, het on demand bekijken van videocontent via een internetverbinding op een normale tv. Na jarenlang uitsluitend als ‘trend’ te zijn neergezet, hebben het veranderende (kijk)gedrag en de technologie ervoor gezorgd dat in de vijf grootste Europese landen 80% van alle huishoudens een tv in huis heeft waaraan CTV kan worden gekoppeld. Dit komt neer op 116,5 miljoen huishoudens. Van deze groep CTV-kijkers, vooral een jongere en doorgaans moeilijker te bereiken doelgroep, bekijkt 90% de advertenties die rondom deze online video’s worden getoond.
Geef als eerste een reactie