Onderzoek: Kijkers consumeren dagelijks meer dan 1 uur online video

Dit jaar wordt er wereldwijd gemiddeld 67 minuten per dag naar online video gekeken. Dat blijkt uit cijfers van mediabureau Zenith.

Vorig jaar was dit nog 56 minuten per dag. Tegen 2020 stijgt de gemiddelde online videoconsumptie naar 84 minuten per dag.

Consumenten uit China, Rusland en het Verenigd Koninkrijk zijn in 2020 naar verwachting grootgebruikers. Zij kijken dan gemiddeld 105, 102 en 101 minuten per dag.

Zenith meldt in haar onderzoek dat de wereldwijde online video-consumptie in 2017 met 11 minuten per dag is gegroeid en naar verwachting elk jaar tot 2020 met gemiddeld 9 minuten per dag zal groeien.

“Online video is goed voor bijna de gehele groei in het totale internetgebruik en groeit in het algemeen sneller dan het totale mediaverbruik. Het neemt consumptietijd van traditionele media weg”, meldt het rapport.

Zenith verwacht dat de online videoadvertenties goedkoper gaan worden, omdat het aanbod van videoplatforms snel toe neemt.”

Volgens de schattingen van Zenith groeide de online videoadvertentie-uitgaven in 2017 met 20% tot 27 miljard dollar en zal het komende jaren met gemiddeld 17% per jaar doorgroeien. In 2020 wordt verwacht dat de online videoadvertentie-uitgaven 43 dollar bedragen.

De wereldwijde online videoadvertentiemarkt werd geschat op 10% van de omvang van de tv-advertentiemarkt in 2015 en 14% in 2017. In 2020 verwacht Zenith dat online videoadvertenties 23% van de totale tv-advertentie-uitgaven zullen zijn.

De vierde editie van het jaarlijkse Online Video Forecasts-rapport van Zenith besloeg 59 belangrijke markten en keek naar alle online video-platformen, inclusief Hulu, Youtube en Netflix.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*