In de afgelopen drie maanden heeft creatief bureau CapeRock uit Amsterdam vier re-designs opgeleverd van belangrijke programma’s van de Duitse publieke omroepen ZDF en het internationaal georiënteerde Deutsche Welle. Voor alle vier de programma’s heeft CapeRock het visuele concept, het design, het motion design, de studio graphics en de muziek ontwikkeld. Door de samenwerking met deze partijen kleurt Nederlands motion design het Duitse televisielandschap.
Marco-Paul de Jeu, Partner & Strategy Director van CapeRock: ‘’Onze ervaring is dat Duitsland steeds meer open staat voor modernisering en innovatie. Als Nederlandse partij hebben we het voordeel dat we met een frisse blik naar Duitse programma’s kijken. Verder werken we met een cultureel divers team bestaande uit zes verschillende nationaliteiten. Dit, in combinatie met de Nederlandse cultuur, zorgt voor een interessante brede visie en flexibiliteit in het werk dat we leveren’’.
Met het nieuwe design wil het bedrijf een stap nemen naar een gewaagder en meer uitgesproken uiterlijk. De essentie van de programma’s is gevisualiseerd in eenvoud, ondersteund door muziek. CapeRock is expert in het ontwikkelen en promoten van mediamerken en maakt hierbij gebruik van een combinatie van strategie, design, motion en muziek.
In 2014 nam het al het mobiele nieuwsplatform ZDF heute+ onder handen. Dit jaar gevolgd door de programma’s ZDF Mittagsmagazin, ZDF WISO, Deutsche Welle Tomorrow Today en MADE.
Bekijk de afzonderlijke cases hier: http://caperock.tv/lp/german.
Geef als eerste een reactie