Viacom sluit partnership met Hot Pepper rond digital only-formats

Voor de YouTube-kanalen van Viacom-brands Comedy Central en Spike is Viacom Benelux een partnership aangegaan met creative digital studio Hot Pepper.

Komend jaar werken beide partijen gezamenlijk aan het ontwikkelen van digital only-formats. Viacom Benelux, een van de grootste mediabedrijven en het moederbedrijf achter o.a. Spike en Comedy Central wil met deze deal haar video content nog breder onder de aandacht brengen bij haar ‘unieke’ fans. De eerste online formats zijn inmiddels succesvol gelanceerd: Millennials voor het YouTube-kanaal van Comedy Central en Hooligirls voor Spike.

Maurice Hols, EVP en General Manager Viacom Benelux:

‘Het reshapen van digitale platformen is voor ons een constant creatief proces. In Hot Pepper hebben wij een partner gevonden met veel kennis en expertise op het gebied van het opzetten en uitbouwen van YouTube-platformen, met als specialiteit vind en zichtbaar zijn onder jongeren. Ze snappen de tone-of-voice en merkwaarden van Comedy Central en Spike als geen ander en gebruiken hun creativiteit om aansprekende formats te bedenken en te produceren die naadloos aansluiten bij onze Viacom-brands.’

Michael Bihary, Eigenaar Hot Pepper:

“In Viacom Benelux zagen wij de ideale partner om gezamenlijk op de voorgrond te staan in een constant veranderende digitale wereld. Voor en met hen digitaliseren we de merken Comedy Central en Spike, met name op YouTube, om te zorgen dat deze krachtige merken meespelen in de Nederlandse onlinewereld.

Nu het medialandschap verschuift, zijn netwerken genoodzaakt om hun digitale platformen te versterken en uit te bouwen om relevant te blijven. We zijn dan ook trots dat we dit proces samen met Viacom Benelux vorm mogen geven om de beoogde doelgroep en de digitale generatie van de toekomst te bereiken.”

Millennials
Stefan de Vries, Vriendloos en Vonneke Bonneke zijn sinds 22 mei 2018 wekelijks met een nieuwe sketch te zien in ‘Millennials‘. Hoe kijken Millennials tegen het leven aan? Kijk hier de eerste afleveringen: Facebook account verwijderen voelt als…, #metoo op het werk en Meest rascistische restaurant of Hoe Millenials daten. Iedere woensdag om 15.30 uur verschijnt een nieuwe Millenials op het YouTube-kanaal van Comedy Central.

image

Hooligirls
Ouassima Tajmout, Julia Toorop, Felicia Jones gaan in Hooligirls iedere week verschillende extreme challenges aan van het eten van eendenvoeten en schapenballen tot het trotseren van een stormbaan bepakt met een rugzak vol stenen. Degene die als eerste drie challenges verliest krijgt een ongewenste tattoo. Een nieuwe challenge is iedere vrijdag om 15.30 uur te zien op het YouTube-kanaal van Spike.

Verdubbeling views
Sinds de start van de nieuwe formats op beide YouTube-kanalen zijn de weergaven verdubbeld en de subscribers gestegen met 67% voor Comedy Central en 150% voor Spike.

Over Hot Pepper
Hot Pepper is een jonge en levendige creative digital studio, gespecialiseerd in onlinevideo‑productie en YouTube channel management. Hot Pepper bedenkt, ontwikkelt, produceert, verkoopt en distribueert. Door samen te werken met merken, tv-producenten en talenten creërt en distribueert Hot Pepper relevante en deelbare videocontent die merkbetrokkenheid en communicatie in de online wereld stimuleert.

Over Viacom Benelux
Viacom International Media Networks is één van de grootste internationale mediabedrijven ter wereld. Viacom creëert voor haar wereldwijde merkenportfolio entertainment voor fans waaronder televisieshows, games en apps. Naast internationale shows brengt Viacom Benelux lokaal geproduceerde shows voor televisie en online. De zenderportfolio van Viacom Benelux bestaat uit het Youth & Entertainment-merk MTV, de Comedy & Entertainment-merken Comedy Central en Spike en de Kids & Family-merken Nickelodeon en Nick Jr. Stuk-voor-stuk entertainmentmerken die behoren tot de grootste van de wereld.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*