Voor de YouTube-kanalen van Viacom-brands Comedy Central en Spike is Viacom Benelux een partnership aangegaan met creative digital studio Hot Pepper.
Komend jaar werken beide partijen gezamenlijk aan het ontwikkelen van digital only-formats. Viacom Benelux, een van de grootste mediabedrijven en het moederbedrijf achter o.a. Spike en Comedy Central wil met deze deal haar video content nog breder onder de aandacht brengen bij haar ‘unieke’ fans. De eerste online formats zijn inmiddels succesvol gelanceerd: Millennials voor het YouTube-kanaal van Comedy Central en Hooligirls voor Spike.
Maurice Hols, EVP en General Manager Viacom Benelux:
‘Het reshapen van digitale platformen is voor ons een constant creatief proces. In Hot Pepper hebben wij een partner gevonden met veel kennis en expertise op het gebied van het opzetten en uitbouwen van YouTube-platformen, met als specialiteit vind en zichtbaar zijn onder jongeren. Ze snappen de tone-of-voice en merkwaarden van Comedy Central en Spike als geen ander en gebruiken hun creativiteit om aansprekende formats te bedenken en te produceren die naadloos aansluiten bij onze Viacom-brands.’
Michael Bihary, Eigenaar Hot Pepper:
“In Viacom Benelux zagen wij de ideale partner om gezamenlijk op de voorgrond te staan in een constant veranderende digitale wereld. Voor en met hen digitaliseren we de merken Comedy Central en Spike, met name op YouTube, om te zorgen dat deze krachtige merken meespelen in de Nederlandse onlinewereld.
Nu het medialandschap verschuift, zijn netwerken genoodzaakt om hun digitale platformen te versterken en uit te bouwen om relevant te blijven. We zijn dan ook trots dat we dit proces samen met Viacom Benelux vorm mogen geven om de beoogde doelgroep en de digitale generatie van de toekomst te bereiken.”
Millennials
Hooligirls Verdubbeling views Over Hot Pepper Over Viacom Benelux |
Geef als eerste een reactie