Kijkgedrag onder mannelijke Millennials*

Vorige keer keken we naar het kijkgedrag onder vrouwelijke Millennials, dit keer zijn de mannen in deze leeftijdscategorie aan de beurt.

Veel Millennials staan aan het begin van een vaste relatie en/of gezin, starten een carrière en betreden de woningmarkt. Ze zijn behendig met internet, social media en technologie en weten online snel te vinden wat ze zoeken, maar zijn ook snel afgeleid. Streamingdiensten hoeven dus niet bang te zijn dat Millennials ze niet weten te vinden, maar het vasthouden van hun aandacht is een ander verhaal. Bindinc. VOD Insights onderzocht wat er op het SVOD-aanbod het beste scoorde bij de mannelijke Millennials in de eerste maanden van 2024.

Top genres
In januari en februari was dit de Top 3 van populairste genres onder mannelijke Millennials:

1. Drama
2. Actie
3. Misdaad

‘Actie’ is een genre dat goed scoort bij de mannelijke kijker, blijkt uit de cijfers van Bindinc. VOD Insights. Het is dus niet verwonderlijk dat het in de Top 3 van populairste genres opduikt. De voorkeur voor ‘Misdaad’ is goed te verklaren als we kijken naar de best bekeken titels in de eerste twee maanden van 2024.

Populaire titels
Dit is de Top 3 van populairste titels onder mannelijke Millennials in januari en februari:

1. Berlin Netflix
2. Fool Me Once Netflix
3. Wie is de Mol? NPO Start/Plus

De eerste twee plekken in deze Top 3 zijn voor Netflix. De Amerikaanse streamingdienst is de grootste speler op de Nederlandse SVOD-markt en heeft bij zowel mannen als vrouwen het grootste kijkaandeel.

De eerste plek wordt bezet door de exclusieve Netflix-titel Berlin. Deze misdaadserie vol actie is een spin-off van La casa de papel, een van de best scorende titels van Netflix aller tijden. De miniserie Fool Me Once is ook een Netflix Original en vertelt een misdaadverhaal uit de pen van de populaire schrijver Harlan Coben. De serie werd voor het eerst uitgezonden op 1 januari, toen veel Nederlanders nog aan het genieten waren van hun kerstvakantie. Ook het nieuwe seizoen van Wie is de Mol? Ging in de eerste week van januari van start. Dit populaire spelprogramma wordt lineair uitgezonden, maar de mannelijke Millennials weten de afleveringen ook goed te vinden op het gratis platform NPO Start en de betaalvariant NPO Plus.

Benieuwd naar meer informatie over deze inzichten? Neem dan contact op met branco.scherer@bindinc.nl voor een vrijblijvend gesprek. 

*Bindinc. VOD Insights interpreteert de term ‘Millenials’ als mensen tussen de 25 en 34 jaar

1 Trackback / Pingback

  1. Kijkgedrag onder vrouwelijke Xennials - Spreekbuis.nl

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*