Platform Service Coördinator (Red Bee)

Over deze vacature

De functie van Platform Service Coördinator is een echte hands-on job waarin je verantwoordelijk bent voor de voorbereiding, publicatie (lineair en VOD) ondersteuning en nabewerking van het uitzendproces van onze klant, de Nederlandse Publieke Omroep.

Je voert ondersteunende werkzaamheden uit in het voorzien van lineaire en VOD dienstverlening. Je draagt zorg voor de continue monitoring van de automatiseringsplatformen, dat alle systemen en processen effectief functioneren en dat eventuele problemen geëscaleerd en opgelost worden. Je werkt op locatie bij de klant, en je bent een van de eerste aanspreekpunten voor de klant als ook cruciaal in de continue communicatie met de klant. 

Dit betekent dat jij deel uitmaakt van een team dat een hoogwaardige continue service moet leveren aan de klant. Samenwerking binnen een team, goed communiceren en elkaar ondersteunen is cruciaal in het waarborgen van deze essentiële dienstverlening. 

Red Bee Media is een internationaal bedrijf, dus de communicatie zal deels in het Engels plaatsvinden. Gezien het 24/7 karakter van ons bedrijf, brengt deze functie onregelmatige diensten met zich mee.

Wat ga je doen

• Je zorgt ervoor dat alle uitzendschema’s klaar zijn voor uitzending en bewaakt de thematische kanalen en streams, zodat de output nauwkeurig is en de geplande schema’s worden uitgespeeld zoals bedoeld.

• Je bedient de automatisering voor één of meerdere kanalen.

• Je anticipeert en voorkomt  storingen en reageert adequaat om de on-air impact van incidenten te minimaliseren.

• Je zorgt ervoor dat bestanden beschikbaar zijn voor uitzending en neemt contact op met de  verantwoordelijke afdelingen als er informatie ontbreekt of onjuist is.

• Acquisitie en beheren van media die nodig zijn voor Playout, Access Services en VOD.

• Ervoor zorgen dat ge-ingest media klaar is voor publicatie en dat de oorspronkelijke technische kwaliteit van de media niet verloren gaat.

• Bewaken en optimaliseren van het proces van voorbereiding, playout en nabewerking tot het beschikbaar maken voor distributie naar verschillende platformen en opslag.

• Ervoor zorgen dat alle bijbehorende media (metadata), zoals ondertitels, afzonderlijke audiobronnen en gebarentaal in beeld correct op de server worden opgenomen.

• Hoge mate van nauwkeurigheid – zowel bij het signaleren van kwaliteitscontroleproblemen met media als bij het afhandelen van uitzendschema’s en het plannen van opnames.

• De beschikbaarheid van externe bronnen (OS) controleren en live inkomend materiaal (bijv. van studio’s of externe uitzendingen) opnemen op de server voor latere weergave.

• De kwaliteit van de uitzending controleren en waar nodig fouten rapporteren, volgens specifieke richtlijnen van de klanten.

• Je lost technische problemen, binnen jouw verantwoordelijkheid, op en wanneer nodig escaleer je naar de relevante teams.

• Je draagt er zorg voor dat incidenten zorgvuldig worden gedocumenteerd en gerapporteerd 

• Overlegt met de klant, en houdt de klant op de hoogte, over lopende incidenten.

• Je voert gebruikersacceptatietesten uit en rapporteert op de uitkomst.

• Gezamelijk met het team, en de klant, heb je regelmatig process oefeningen.

Wat heb je nodig om succesvol te zijn

Technische vaardigheden:

• Ervaring met het gebruik van broadcast automatiseringssystemen.

• Ervaring met en goed begrip van broadcast en media workflows en processen.

• Ervaring met het oplossen van complexe problemen binnen broadcast systemen.

• Sterke IT-vaardigheden.

• Goede documentatievaardigheden om nieuwe processen beknopt te beschrijven.

• Kan trends in systeemstoringen herkennen en kan deze documenteren voor gebruik door de technische teams.

• Ervaring met het testen van uitzendsystemen vanuit het perspectief van een operator.

Operationeel beoordelingsvermogen:

• Je bent in staat om correcte beslissingen te nemen wanneer dat nodig is.

• Coördineert en prioriteert werkzaamheden rekening houdend met SLA’s en klantwensen.

• Vaardig in het stellen van prioriteiten voor eigen werk en die van het team.

Competenties:

• Is bedreven in het correct communiceren van complexe technische concepten of storingen op een begrijpelijke manier aan het team en de klant.

• Een sterk analytisch vermogen om technische problemen te identificeren en op te lossen.

• Goede besluitvorming onder druk.

• Beschikt over het vermogen om de eigen werkzaamheden te analyseren en verbeteren.

• Communicatief vaardig en kan zichzelf goed uiten in stressvolle situaties.

• Blijft kalm en in controle tijdens stressvolle situaties.

• Toont veerkracht in moeilijke situaties.

• Heeft een service- en klantgerichte houding.

• Vriendelijk en voorkomend naar de klant in diverse vormen van contact.

• Ervaring met het opbouwen van goede relaties met interne en externe partijen.

• Voert rapportages en administratieve werkzaamheden uit, binnen de geldende richtlijnen gericht op tijdige en correcte verantwoording aan klanten.

• Nederlandse taalvaardigheid op een professioneel werkniveau.

• Engelse taalvaardigheid.

Wij bieden jou:

Een uitdagende job op een toplocatie met leuke collega’s en klanten in een innovatief en informeel bedrijf. Een marktconform salaris, ruime (internationale) carrièremogelijkheden, werkgerelateerde trainingen en natuurlijk uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Een employment-screening maakt onderdeel uit van ons aannamebeleid.

De standplaats van deze positie is Hilversum, Nederland. Als je geinteresseerd bent in deze vacature klik dan op de button “APPLY NOW” via deze link

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*