Daniël Lippens maakt overstap naar BNNVARA op NPO Radio 2

Radio-dj Daniël Lippens gaat per 9 september aan de slag bij BNNVARA op NPO Radio 2. Hij komt over van SLAM! en zal vanaf 9 september elke maandag tot en met donderdag te horen zijn van 20.00 uur tot 22.00 uur.

Daniël: “Waanzinnig om bij een instituut als NPO Radio 2 aan de slag te mogen gaan en om terug te keren bij de omroep waar het voor mij allemaal is begonnen.”

Arjan Penders, producent Audio bij BNNVARA, zegt: “Daniël past perfect bij de zender en bij BNNVARA. We gaan een mooi volgend hoofdstuk schrijven aan zijn nu al geweldige radiocarrière.”

Daniël keert terug bij de publieke omroep waar hij in 2006 zijn eerste stappen zette bij het BNN-talentenprogramma ‘Coolcast’. Zijn eerste radioprogramma kreeg hij in 2007 bij SLAM!, waarna hij in 2009 een kort uitstapje maakte naar BNN op 3FM. In 2014 verruilde hij SLAM! voor Radio 538, waar hij onder andere De Avondploeg presenteerde. In 2021 keerde hij terug naar SLAM!, waar hij onder andere Het Avondcircus presenteerde.

26 Comments

  1. Zou zomaar kunnen dat de stekker uit ‘radiostation’ Slam! getrokken gaat worden.. (dus definitief de uitzending gaat staken).
    En enkel doorgaat als Youtube, insta en tiktok platform. (Tip: mogelijke samenvoeging met Dumpert ? ook Mediahuis)

    O.a. div dj’s krijgen al partdeel werk op Veronica en de middagjock stapt over naar de NPO waar ze ook een stok achter de deur moeten hebben voor e.v.t. de middagshow. Maar goed we speculeren er weer lekker op los, maar meestal komt dat wel zo uit.

    Qua radio zijn bij Mediahuis alle zinnen nu toch gezet op Veronica en 100% NL.

  2. Zoveel kost Slam toch niet? En Jordi Mulderij is daar net begonnen. Slam trekt voornamelijk jongeren en dat is voor Mediahuis een hele leuke doelgroep voor advertenties. Ik zie eerder de jonge honden van Veronica naar Slam gaan.

      • Kost 20 miljoen en dat verdient Slam nooit terug.

        De FM houdt volgend jaar op, tenzij er via stroman flink geboden wordt bij veiling Regionale kavels.

        Overigens Schandalig dat landelijke bedrijven met landelijke FM frequenties ook kunnen zenden op regio kavels, flagrant in strijd met beleid.

        • Mooi woord, flagrant. Maar het is niet in strijd met…anders was het wel juridisch onmogelijk gemaakt. Het is niet sympathiek dat het kan, maar het kan. Dan kun je partijen die daarop hebben ingespeeld niets verwijten.

          • Ze hebben wel hiervoor gelobbyt tot ze er bij neer vielen. De ACM had zelfs geadviseerd deze praktijk onmogelijk te maken.
            De advocaat van Mediahuis bedankte de minister bij de consultatie dat dit toch nog zo kan.
            Er zit inmiddels wel een andere Minister…..

  3. Slam zou veel jongeren als luisteraars/kijker moeten hebben. Echter die doelgroep zit veelal op andere plekken dan een radiozender al dan niet online. Het merk Slam zou Mediahuis anders kunnen inzetten om het populair te houden onder jongeren. Met YouTube, eigen online kanalen, events, party’s, social, Spotify etc.

    Over Daniel Lippens, volgens producent audio van BNNVARA Arjen Penders (waarom zijn dit soort baantjes nog steeds met verschillende mensen per omroep en niet algemeen geregeld binnen de NPO?) past Daniël Lippens perfect bij Radio 2. Deze Penders heeft dus geen idee van wat luisteraars er naar deze zender luisteren. Waarom moest Morad dan weg bij BNNVARA?

    Lippens past meer bij 3FM dan bij Radio 2.

    • Daniël heeft als is bij 3FM gewerkt een half jaar was geen succes hij moest toen geloof ik weg omdat die niet bij bnn paste en nu wel voor deze omroep naar radio 2

        • Radio 2 moet ook verjongen, de oudjes moeten daar weg en worden ge euthanized

          Bij Radio 1 zijn ze ook druk bezig de oudjes weg te jagen met slechte muziek bij Radio Olympia.

          • Tuurlijk moet Radio 2 verjongen alleen is Daniël wel net een generatie te jong voor luisterpubliek van die zender. Of ze moeten eindelijk 3FM een gaan opheffen en Radio 2 nog een stap verder verjongen. Dan zou het logisch zijn, nu niet.

  4. SLAM gaat over een tijdje volledig digitaal worden. Door nu enkel maar een klein deel op FM te zitten en verder daar niet in te investeren geeft dat al aan. Zo kunnen ze de doelgroep die nu nog via FM luistert voorbereiden op wat komen gaat: DAB+ en online only.

  5. Voorbereiden?
    Radio 5 zit al jaren alleen op Dab+ en internet. En kijk eens wat een hoop luisteraars. Als 3FM haar FM kavel kwijt raakt aan Radio 5 is dat in no time de grootste zender van Nederland.

    • Met dit soort DJs gaat Radio 2 zó naar de klote, de 2 luisteraar is daar niet op het wachten op dit soort Jocks…..Wordt idd tijd dat Radio 5 de fm-kavel van 3fm krijgt, moet je eens zien hoeveel Radio 2 luisteraars naar Radio 5 ‘verhuizen’……Ikzelf heb doorgaans Radio 2 aanstaan maar sinds er (favorieten) jocks zijn vertrokken luister ik óók Veronica (Wout en Frank)…..

    • Gaat niet gebeuren.
      3FM heeft meer luisteraars Dan 5 in de 20 49 doelgroep.
      Les 1 radio : Het gaat alleen om de 20-49 doelgroep, de rest kan doodvallen want niks aan te verdienen.

      Johan Derksen kan klagen wat hij wil over de radio, maar zo is het.

      • Dat is alleen maar als je winst moet maken of als je winst wil maken. Dat is bij 3FM beide niet te geval. Aan 3FM worden jaarlijks miljoenen aan belastinggeld verspilt. Voor een doelgroep die massaal niet luistert.

    • Zoveel mensen luisteren er niet hoor. Ze luisteren alleen heel lang, daardoor zijn de luistercijfers hoog. En ze zijn ook allemaal stokoud.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*