Viaplay introduceert reclame-ondersteund abonnement

Viaplay heeft een nieuw abonnement met reclame (HVOD) geïntroduceerd voor Zweedse klanten. Het kost €8,50 per maand, met een introductieaanbieding van voor de eerste twee maanden. Dit model, een combinatie van abonnement en advertenties en biedt volgens Viaplay ‘meer flexibiliteit voor gebruikers’.

Co-CEO Christian Albeck benadrukt dat deze verandering Viaplay toegankelijker maakt voor een breder publiek. Het HVOD-abonnement werd in juni al in Denemarken gelanceerd.

9 Comments

  1. Zie liever een abonnement waarbij je kunt kiezen tussen b.v. voetbal, darts, Formule 1 al dan niet i.c.m. films/series. Ik heb niets met darts of Duits/Engels voetbal, maar betaal er bij een volledig abonnement wel voor.

    • Zo’n abo zie ik liever ook, heb een broertje dood aan F1 maar Premier League voetbal vind ik dan weer wel leuk om te kijken.

      • Ja, maar die hebben meestal als basis films en series (en evt. sport add-ons tegen extra betaling). Je kunt hier ook uit verschillende abonnementen kiezen. Bevalt het aanbod niet, kun je iedere maand overstappen naar een andere streamingdienst. Genoeg keuze mogelijkheden dus.

        Een abonnement op Viaplay neem je, naar mijn mening, hoofdzakelijk af om naar Sport te kijken. Maar je betaald het volle pond (€ 17,99) ook als je niets hebt met de andere sporten hebt.

  2. Waar heb ik de omwenteling gemist dat we ineens abbonementen nodig hebben met reclame. Ik betaal juist voor die reclame niet te zien. Anders kan ik wel naar de bios en kan ik net zo goed linear tv kijken #wegmetreclame!!

    • Kunstje hebben ze afgekeken van de tijdschriften en kranten. Daar betalen mensen er ook voor om advertenties te mogen lezen. De wereld op z’n kop…maar een bewezen businessmodel sinds de 17e eeuw.

    • Tja, het is zo simpel:

      Stap 1: Start een streamingdienst onder het mom “betaal om zonder reclame te kunnen kijken”
      Stap 2: De aandeelhouders dat je onvoldoende winst maakt
      Stap 3: Verhoog je abonnementsprijzen
      Stap 4: Maximaliseer je winst
      Stap 5: Introduceer “goedkoper” abonnement (net onder de prijs als je normale streamingdienst kostte bij aanvang), maar met reclame
      Stap 6: Nog meer winst

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*